söndag 22 maj 2011

Bloggpaus...

...är vad jag har haft ett tag nu och antagligen kommer att ha ett tag framöver - bara så ni vet. Jag är inte heller inne lika ofta och läser på era bloggar. Jag gör tappra försök men just nu är det mycket som rör sig i mitt huvud. Är inne i massa nytt jobb och det är jätteroligt... Det som är jobbigt är att jag är inne i en dipp period för tillfället.

Jag skyr datorn som elden... Vill helst inte sätta mig framför den och göra nått alls. Jag har massor att göra men det blir inget gjort. Det är lite komplicerat. Jobbet går bra och så... Det är det andra som inte funkar. Den privata delen av mitt liv. Jo mannen finns fortfarande kvar i mitt liv och den biten är bra - det är min mentala del i livet som spökar. Jag har haft panikångest sen - jag var liten i princip. På senare år har jag lärt mig leva/hantera den på ett bättre sätt men stundtals i livet så kommer den och knackar på dörren och vill in ändå. Så är det lite nu. De enklaste beslut blir väldigt stora och komplicerade....Mycket ställs på ända och det går åt så himla mycket energi till att hantera detta varje dag att när dagen är slut så är jag helt utmattad metalt och jag orkar inget... Inget bloggande alltså.

Samtidigt så är det lite som "face your demons". Jag måste utmana för att inte helt gå in i mörkret. Nånstans så tror jag inte att jag kommer hamna i mörkret igen - inte så totalt som jag har gjort tidigare - men det är jobbigt ändå. Det är så många olika känslor som brottas i mitt inre och att hålla de isär är ett uppdrag varje gång... Det finns massor jag skulle kunna skriva om detta, men det spar jag till min bok...

Kramen

6 kommentarer:

  1. Skickar en hel hög med styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Finns här när du vill o orkar, det är ju det som är tjusningen med bloggvänner ,)

    Må gott, styrkekramar från mig

    SvaraRadera
  3. jag finns här syrran, det vet du alltid dag som natt, precis som du finns där för mig.....
    Kram och puss

    SvaraRadera
  4. *kram*...vi är här och väntar på dig!

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig och hoppas allt är bra!?

    SvaraRadera