fredag 8 april 2011

Gott & Blandat

Har jag fått av goa underbara Lena http://zitalena.blogspot.com/ Man ska avslöja 8 saker om sig själv och ja det kan jag ju göra så klart. En del kanske ni redan vet men andra inte. Däremot så skickar jag inte awarden vidare då de jag tänkt skicka den till redan har fått/gjort den.

1. ÄLSKAR planlösningar över hus/lägenheter. Ser jag en som jag gillar så skriver jag ut den och sen kan jag ligga i sängen innan jag somnar och drömma mig bort. Sjukt jag vet men det är skitkul!!

2. Är allergisk mot allt vad pälsdjur heter - till dotterns STORA förtret då hon ÄLSKAR hundar och gärna vill ha en.

3. Har varit gravid 4 gånger men har bara 2 barn. Båda de andra graviditeterna har varit sk. X-grav varav den senaste höll på att kosta mig mitt liv då äggledaren sprack och jag förblödde (nästan). Misste 3 liter blod  (av 5) och akutopades. Detta var 2002. 2003 föddes min son.

4. Har ändå 4 barn. Mina systerdöttrar är mina två stora barn. Jag brukar säga att de är tillhälften mina för syrran är ju deras mamma och jag deras moster så ja... Enkel mattematik eller hur!!

5. Avskyr att bo i lägenhet på andra våning. Älskar våran 5 rummare men den ligger på 2 vån. och har ingen uteplats. SUCK!! Jag vill känna gräs under mina fötter varma sommardagar.

6. Att föda barn är det härligaste, bästa, mest maxade, underbaraste jag gjort i mitt liv. Hoppas att alla kvinnor nån gång får den chansen (de som vill ha baran alltså, för det finns faktiskt de som inte vill ha barn.) Och hoppas så att alla nån gång kan få ett jordebarn....skänker en tanke till dig som misst tre barn....

7. Är oerhört kreativ. ÄLSKAR att scrappa, klippa & klistra, jobba med lera, göra smycken, sy trasdockor, kläcka & tänka ut smarta förvaringsmöjligheter, försöka få till saker som inte behöver kosta så mycket - helst inget alls, klura på problemlösningar -rent praktiskta.

8. Har minne som en guldfisk om jag inte skriver upp vad det är som jag inte ska glömma...

That´s that folks!!

Nu till nått helt annat. Ni vet ju att det går en reklam på tv för ett program där Martin Stenmark ska vara programledare. Man ska nominera en person som man tycker ska vara med där i och den personen ska få sin önskan uppfylld. Det ska heta "Kvällen är din" tror jag. Nåväl, jag nominerade min dotter dit. Skrev lite om hennes önskan om att simma med delfiner, att hon gärna vill bli delfinskötare sen hon varit 5 år. Att hon fått stå tillbaks en del p.g.a sin lillebror då han inte alltid är så lätt att handskas med. Att det skulle vara så roligt om hon fick sin önskan uppfylld bara för sig själv. 

Härom dagen ringde de. Hjälp!! Jag kunde inte ringa tillbaks för jag provfilma med mannen hela dagen men på kvällen fick jag tag i angelica heter hon. Hon frågade massor om Fröken J & om oss. Och ju mer vi pratade dessto mer slog det mig att det nog inte blir så att Fröken J blir uttagen. Det blir ingen bra tv helt enkelt. För visserligen har Herr A fått sin diagnos och visserligen så stämmer det att hon fått stå tillbaks mycket pga honom men det är inget vi vill gå ut med i tv offentligt. Då frågade hon om det var så att Fröken J gjort något speciellt? Som vaddå undrade jag. Ja hjälpt nån mobbad eller så, blev svaret och där har ni det gott folk. Det blir ingen bra tv om det inte är uppseendeväckande. Inte ens när det gäller barn. Visst är det sjukt egentligen? hahaha, kan inte annat än att bara skratta åt eländet.

Nåja, de skulle återkomma även om det inte blir nått men jag förväntar mig det inte. Kanske lika bra det. Min man har provfilmat Martin Stenmark ganska flitigt på senare tid och skulle Fröken J bli utttagen så kanske folk tror att hon kommer med pga det. Som sagt min man jobbar i den branchen så ja...

Idag lyser solen och jag mår bättre faktiskt än jag gjort på länge. Tror att mitt illamående på sistone hade med magen att göra -som vanligt. Får jag inte gå på toa regelbundet så blir det hysteria i den  *suckar*.

Nu ska jag ut i solen...

Kramen

3 kommentarer:

  1. härliga punkter!
    älskar att läsa när folk gör avslöjanden och liknande :)
    kram! ha en bra helg

    SvaraRadera
  2. Intressant att läsa :) Kan känna som du, saknad av uteplats. Vi bor ju på tredje våningen och har då även en pytteliten balkong. Kram

    SvaraRadera
  3. Intressant läsning, jag har fött barn men kan inte räkna denna upplevelse till någon positiv i mitt liv, för jag blev akut snittad 6 veckor för tidigt. Det höll på att kosta både mig och sonen våra liv. Ett trauma till tusen.

    KRAM

    SvaraRadera