tisdag 8 mars 2011

Lite bilder...

Här kommer lite bilder, bättre sent än aldrig liksom...

Från när Fröken J & hennes kompisar målade glas hemma och sen sov de över också. Hade jätteroligt när vi målade men som jag skrev då i bloggen - det syns ju vem som målat vad liksom.... Som vuxen blir man ju helt fantasilös i sitt målande... suck ja...
Sen skålade de i sina nya glas på kvällen när de åt tacos. Så gulligt!!

Fick en beställning på ett dopljus av goa underbara B. Sen gjorde ju jag min klant en sån blunder och skrev till henne på Fejan att "Nu är ditt dopljus klart!" Varpå hennes dotter såg det, så var den överraskningen avslöjad. My god vad klantig man kan va... Jaja, tur att man har vänner med stort hjärta & humor. Pöss vännen!!
Med följande Dopkort... Testade på att använda vågigt papper. Jätteroligt & snyggt!! Se fler bilder i min andra blogg. http://www.minhobbyhorna.blogspot.com/
That´s all folks for now. Eller inte.

Dagen och veckorna sen jag bloggade sist har gått rekordfort. Läser ju era bloggar och såg att det stod på min att den uppdaterades för 4 dagar sen. Fick nästan lite panik när jag såg det. Gu vad tråkig jag blivit. Inte alls likt mig faktiskt. Jag älskar ju att skriva här i... Fast det har varit mycket omkring mig det senaste. Tokmycket jobb och rörigt med skolan, sonen och allt det där. Nu går dock vårat projekt med Jan Troells långfilm att lida mot sitt slut och vi kan snart andas igen. Min man jobbar på 3 projekt samtidigt just nu och det kan jag tala om - tänker jag INTE låta honom göra igen. Det är verkligen inte värt de pengarna man får fört´. Men som sagt, snart är det dags att lämna över allt och det känns bra. HIMLA BRA t.o.m.

Sen börjar han på Läckberg projektet. Där hoppas jag att jag kan få jobb som hans assistent. De håller på att kolla upp dettta i dagsläget. Så håll alla era tummar och fingrar, tår eller vad ni nu har. Skulle så gärna vilja ha det jobbet så jag kan få jobba upp mig igen till vanlig A-kassa igen, istället för Aktivitetsstöd som jag har idag.

Och ja, mina svärföräldrar kom hit idag. Det är två år sen vi sågs sist så det är så roligt att se de igen...jo faktiskt. Och barnen jublar. Till påsk ska vi åka upp till de och hälsa på. De bor i Södermanland så det är en bit att åka. Tar exakt 5 timmar i bil dit, 40 mil....

Nu ska jag knyta mig, men först en uppdatering av Min Hobby Hörna!

Kramen



6 kommentarer:

  1. måla glas!! jag älskade de när jag var liten!

    tack för din jätte fina kommentar :D blev så glad! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig målat glas, det verkar kul. Men jag skulle vara helt handfallen, kan inte ens rita en streckgubbe... Det skulle nog bli ett glas med stora prickar bara.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det där ser ju jätteroligt ut och jag kan tänka mig att barnen tyckte detta var en höjdare :) Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad rolig tjejna hade. Det e kul med en sån mamma som tilllåter dom göra nästan allt. Så gör jag med min oxå hon måste få prova på.
    Kram Tack för hälsn. från mamma hälsa tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Åh, klart vi håller tummarna att du får jobbet! Jag hade kunnat ge halva armen för att få vara den typen av assistent. Guuu´ vicket roligt jobb!! :)

    ..och så klart - snygga glas!! :)

    SvaraRadera
  6. Ja verkligen, smörgåstårta är smakens :) Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera