söndag 27 mars 2011

Söndagsbio...

Jaha då var det söndag kväll och det SNÖAR ute. Jamen va fan händer???? Jag trodde ju våren var på väg och när solen lös igår så kändes det som om NU, nu är det på gång. Men nähärå.... Då snöar det ta mig jävulen idag. Alltså jag blir så himla lack...

Nåja, idag åkte vi på bio med barnen. Såg "Trassel" och den var bra. Älskar barnfilm, helst animerad sådan och det är verkligen den enda sortens film som jag kan tänka mig att slänga ut 95kr för att se på en biograf.

Alltid lika roligt att gå på bio och denna gången var det extra roligt för denna gången sjönk jag ner i biostolen utan problem. Sist så kilades jag liksom fast i stolen och tänkte "jag kommer aldrig upp igen!". Då ska man ju se oberörd ut samtidigt som paniken kryper inpå en....suck ja... MEN denna gången gick det betydligt lättare. Härligt!!!

När vi sen kom hem så ringde jag min frisör och undrade om hon kunde klippa mig vilket hon kunde så det var till att hem, in på toa och iväg igen. Upp till stallet och där fanns frisören N. Hon är frisör, har häst där mina systerdöttrar har sin häst och N klipper mig och har gjort det ett år nu ungefär. Blir alltid väldigt nöjd och så även denna gången.
"Hello skinny!" hälsade hon glatt när jag klev in i köket. Och hennes mamma utbrast. "my god du försvinner ju". Ja jo, 35 kilo gör ju lite skillnad. N såg detta med mitt hår med en gång. Hon är så fin - "få inte panik nu bara, det kommer att rätta till sig. Tar du vitamintabletter?" Öh......jo nu är det ju så att jag ska göra det...Men är lite (VÄLDIGT) dålig på att komma ihåg att ta de, för att inte tala om kalktabletten som jag nog glömt att ta i en månad nu... Hörde ni! Lyssna nu... Lena satte kaffet i halsen! hihi.. skämt å sido, jag måste verkligen skärpa till mig. Jag förstod på N att tabletterna är viktiga och ja, de indikationerna har jag fått från andra också...

Annars så blir det nog en händelserik vecka...not! Jobbar på mitt andra jobb mån-torsdag denna veckan sen ska jag jobba med mannen ett tag framöver, typ hela april. Ska bli roligt.

Och nu go´vänner, ska jag natta småbusar.

Kramen

1 kommentar:

  1. Vill se bilder på nya frillan!!

    *höjer ett varningsfinger* Du MÅSTE ta dina vitaminer!!
    Du kan ju köpa en dosett och blinga den lite så blir den ju snygg och fin. Då kanske du inte glömmer dem.

    Jag kan tillägga att de säger att håret börjar falla av för att kroppen genomgår en stressfas och då tar den alla vitaminer och näring från kroppen. Håret får då stå tillbaka för resten av kroppen.
    När sen kroppen har stabiliserat sig och kommit i fas igen så upphör håravfallet - tydligen.
    Därmed desto viktigare att komma ihåg sina piller alltså, för du behöver ju tillföra extra nu när näringsintaget är minimalt.

    ;) Bara lite info..

    SvaraRadera