söndag 13 mars 2011

Match & Dumping

Idag har jag bevittnat min första match i innebandy och bakom klubban stod dottern som spelade sin 3:je match. Jag har sett de på träning men detta var något helt annat. Kan ju säga att det är en VÄLDIGT stolt mamma som skriver här just nu.

Som de spelade! Allihop. Verkligen kämpade. Sprang, spelade och försökte göra mål. Målen uteblev dock för deras lag. Det slutade 6-0 men om de inte hade haft sin urduktiga målvakt (som stod för första gången) så hade det stått 12-0 istället. Fanny var brilijant i mål och min dotter var så när på att göra mål. Hon fick dock nöja sig med en härlig dribbling & fint. Underbart!!

Dagen i övrigt innebar att svärföräldrarna åkte hem till Strängnäs idag. Mannen skjutsade in de till tåget vid ½12 och tidigare på morgonen vid 9 gick jag med sonen över till kompisen för att åka med de på bio.

En helg lider mot sitt slut och jag lider jag med. Av vad? Dumping. Alltså detta är helt befängt men jag dumpar hela tiden. Flera gånger om dagen. Varför? Jag tror fortfarande det har med att göra att jag äter för fort. Jobbar på det. Sen försöker jag få till en frukostvana med yoghurt men... jag vet inte varför jag ens försöker för jag bara dumpar hela tiden. Vad jag än äter. Bröd, mjölk, fil, yoghurt, ägg. Gröt går inte för det är mjölk till. Bröd funkar inte jättebra och knäcke är jag trött på. Ost går inte och skinka ja ok då. Är det nån som har nått tips på frukost??? För jag skulle verkligen behöva det, tips alltså. Frukosten har alltid varit det bästa målet på hela dagen för mig. Älskar frukostar, typ sådana man kan välja på hotell fast i lightvariant hemmavid. Men efter op funkar det inte alls. Jättetrist...

Kramen

6 kommentarer:

  1. Har du provat laktosfritt? Det kanske är det som är problemet. Jag äter samma frukost varje dag: laktosfri yoghurt (naturell) och antingen lite laktosfri fruktyoghurt eller lågkalori aprikoskräm för lite extra smak. Sedan 2 rågade skopor Dalblads vanilj-proteinpulver och så flingor (fullkorns cornflakes och/eller dinkelpuffar). Funkar hur bra som helst. Kram å grattis till dottern

    SvaraRadera
  2. Hallo gumman, vad duktig hon är. Min son spelar oxå. Varför blev du dumpad var det för att det var helg. Jag fattar det går över snart. Det e roligt att läsa på din sida men iblad skriver du långt. HAHAAHAH
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hallo klart du får ta tulpanerna. Annars go in på goole och skriv blommor tulpaner så får du fram massor av tips vart du kan gå men du klickar på bilder uppe i vänstra hörnet så får du fram massor av bilder på tulpaner. kolla detta var noga. Sem måste du kolla om dom kommer från blogg då måste du fråga om du får låna dom. Hoppas det går bra annars ring. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag dumpar direkt om jag äter och dricker samtidigt. Det funkar verkligen inte, så jag äter ingen frulle med typ mjölk eller sånt, bara smörgås med skinka, leverpastej eller nåt annat proteinigt..
    Jag får INTE ned en macka OCH ett ägg, det blir alldeles för mycket.
    Kanske gröt UTAN mjölk funkar? Jag gillar min rätt stabbig, inte rinning.. blä..

    Det låter ju som du har testat allt möjligt, men inte hittat nåt som passar.
    Om det är så att du inte får ned vanlig frulle på vanlig frukosttid, gör smoothies och ha som mjukstart. Sen äter du en vanlig frukost senare på förmiddagen när magen har kommit igång och vaknat. Det kanske kan funka för dig.

    En tredje sak jag tänkte på är att du kanske ska skriva frukostdagbok ett tag. Skriv ned allt du testar och se om du ser ett mönster. Om DU inte gör det, ring din dietist och se om h*n kanske gör det istället.

    Kämpa kämpa!! Jag tror du kommer hitta din lösning..

    *kram*

    SvaraRadera
  5. frukost.. hm. fullkornrån med mjölk brukar jag ta i brist på annat :O avskyr frukost! haha

    vad tyckte du om programmet nu då?
    kram!

    SvaraRadera
  6. Jag dumpar sällan, men när jag dumpar så har jag oftast slarvat med maten innan under dagen, ex hoppat över ett mål och komma på flera timmar senare att oj, jag har glömt att äta. Hoppas att du kommer på vad det är som gör att du dumpar. Kram

    SvaraRadera