fredag 4 februari 2011

Ett år äldre...

Jaha, då var man ett år äldre. 42 för att vara exakt. Igår var jag fortfarande 41, vet inte vad jag tycker om det. Fast det känns rätt ok faktisk. Ingen 40års kris här inte. Den hade jag när det var 30 på gång... Eller som min bror sa lite fint när jag nämnde att han fyller 50 nästa år. "Nej då ska jag fira mitt 10års jubileum av 40år" Hahaha, Den tyckte jag var bra!!

Dagen har varit stillsam i allra högsta grad. Var inne i Kungälv för ett möte med specialpedagog nr2 och idag var det ritsamtal på schemat. Hon förklara för mig hur man gör flera gånger och visade också men jag fatta rätt lite faktiskt. Vi får väl se hur det går. Ska träna själv lite först innan jag & sonen gör det.

Igår var jag på ett annat möte med kuratorn på Habiliteringen och då gällde det sonens syster, ja dottern då´rå. Vi satt väl och pratade en halvtimme eller nått när Anna avbryter mig mitt i en mening och säger: "Jag är lessen I men vi måste bryta här o nu för jag har fått migrän. Det bara kom. Under alla år jag jobbat har det aldrig hänt att jag fått avbryta men det går verkligen inte längre. Du vet jag mår illa och känner värken och jag vill bara hem". Stackare där. Jag reste mig och försäkrade henne om att det var ok. Jag har en kompis som har svår migrän och jag vet hur kasst hon mår. Vi kom ut i korridoren och hon rusa in på toa och sen hör jag hur hon ulka stackaren. Fy....migrän är inte roligt!!

Annars idag då. Firat nått? Nä faktiskt inte. Jo jag har ju fått massa grattis på Fejan och det är alltid roligt. Men här hemma är det ju så att mannen har fortfarande inte kommit hem trots sena timmen och till sonen har vi sagt att jag fyller imorgon. Han har ingen hum om datum ändå så vi brukar flytta våra födelsedagar lite så det passar oss bättre. Så imorgon blir det tårta & paket som brukligt...

Sen kom goa kompisen/grannen över med sin äldste son vid 9 och sjöng & sköt nån liten raketliknande sak. Fick present och en liten pratstund. Trodde sonen skulle vakna och studsa ut men han sov som en stock.

Å nu kom mannen hem hör jag i trappan....se you later....

Kramen

8 kommentarer:

  1. Åh gumman vad det din dag då måste jag säga
    ett stort GRATTIS och massor av KRAMAR
    Antonija

    SvaraRadera
  2. Jadu, migrän är ju inget kul. O när det kommer så akut så är det verkligen inget roligt. Hoppas hon kryar på sig snabbt. O idag får du fira ordentligt :). Säger det igen, Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    hittade dig hos NETT!
    Jag har också gjort en GBP i maj 2010.
    Vill komma i kontakt med andra som har gjort eller ska göra den, för att byta erfarenheter och tips.
    Titta in i min blogg, har lagt in lite bilder på före och efter och så.
    VÄLKOMMEN

    Ha det så gott // Nettan

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!
    Jag hade grattat dig på FB om jag hade vetat vem du var ;)

    Ha en skön lördag kväll!

    SvaraRadera
  5. Grattis även här, härligt att du inte har kris.. :) Det har jag aldrig haft och hoppas att slippa :) Kram

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas att du hade en fin födelsedag.
    Kram M

    SvaraRadera