söndag 20 februari 2011

Om att blogga sent...

...vilket jag gör nu igen. Är dock inte så trött som förra gången vilket jag egentligen borde vara. Har varit uppe sen 8 imrose då sonen sedvanligt kröp upp i sängen och förklarade att han vill ha frukost (vilket är ett glas oboy....???).

Sen var hela familjen i bilen vid 11 och parkerade den vid Backaplan i Gbg. Där fick Fröken J ett par nya skor till innebandyn/gympan i skolan. Sen vidare till Intersport. Där fick hon en bag till sin klubba (det börjar bli seriöst det här...). Provgick också det omtalade gåbandet men blev inte inponerad alls. Tyckte det verkar rangligt och ostadigt. Rätta mig gärna om jag har fel. Flera av er har ju sådana och jag har bara hört positivt om det så ja, vi får väl se... Sen intogs häslosam lunch på Burger King. Orkar ju bara minsta burgaren och knappt det...

Vidare till Toy´sR Us där Herr A skulle få en LEGO. My god - hans första visit i detta mekka av leksaker och då LEGO. Medans hans ögon höll på att tränga ur sina ögonhålor gick jag med Fröken J och tittade lite. Vi tittade på Nintendo DS spel och fick då se ALLA deras fodral som de har till spelen. OCh vad fanns där - om inte ett fodral i vitt med svarta fläckar på OCH en dalmatinervalp. Fröken J blev helt förkrossad. Hon ÄLSKAR dalmatiner, hundar överhuvudtaget men har en förkärlek till dessa svartvit prickiga hundar. Hon blev så lessen. Jag sa att hon kan ju önska sig det i födelsedagspresent - hon fyller 6mars- men ungen var otröstlig. Varför?? För hon har ju redan ett och det är ju onödigt med ett till. Jamen hur go är inte min unge????? Tårarna rann nedför kinderna och jag förklara för henne att jag minsan har flera örhängen men det är inte onödigt. Att det finns sånna som har flera skal till sina mobiler och de tycker inte det är onödigt (eh, jo det är det!!)...

Där och då bestämmde jag mig för att köpa det och smuggla undan det för att ge henne på sin f.dag. Men i kassan sa mannen att "Nä, hon får det nu. Det är hon värd!"  Gissa vem som är bästa föräldrarna i världen???? Jodå pappan ligger bra till men det gör även mamman. Vet inte hur många gånger ungen sa "Tack mamma & pappa!"

På vägen hem var det inom Willys i Kungälv för att handla lite mat & mys till kvällens bravader. För vid 4 dök det upp 2 leksugna tjejer. Fröken J´s kompisar skulle ju sova över idag. De skulle titta på Melodifestivalen och mysa. Så först fick de måla på glas och vilka konstverk de gjorde!! Alltså det är helt klart så att man som vuxen blir handlaingsförlamad eller nått när nån säger till en att "Här, har du ett glas. Måla nu nått fint!"  Jamen va faan..... Bilder kommer imorgon - ni lär förstå vad jag menar när ni sett de....hrm...

Sen vart det tacos - alltid en höjdare och då kom även den 3:e kompisen. Efter tacos vart det lite lek, sen Mello, chips, ostbågar & smågodis. My god vad de mysade!!! Efter Mello var det dag att glömma tandborsten.... typ... på med pyjamas och välja film. Vet ni hur lång tid det tar för 4 tjejer att välja film?? Efter ½ timme kom de ut och sa att jag fick välja en för det gick inte så bra. Då var klockan ½ 11...ok....

Jag valde en av mina favoriter "Den vilda familjen Thornberries! Underbar film!! Tror inte det delades av tjejerna men de kom raskt till ro och nu sover de alla....tror jag. Hörde just nått innifrån rummet...men om jag släcker och stänger ner allt så funkar det nog...eller.....

Jaja, en bra dag har det varit hur som haver....

Kramen

10 kommentarer:

  1. Härlig dag låter det som. Tror jag det att ni är guld värda för dottern :) Sådana där gåband har jag med tänkt på, men jag är mest orolig att den bara skall stå utan att utnyttjas. En arbetskamrat har ett hemma och hon sa: Jag fattar inte varför jag köpte det.. Du får köpa det billigt sa hon till mig. Funderade på det, nu är det ju snart vår men just under vinterhalvåret hade det varit ganska skönt med något hemma. Gåband eller drosstrainer. Ha en fin Söndag. Kram

    SvaraRadera
  2. roligt med shopping dag sådär ju :D
    jag orkar inte heller en hel liten burgare, men jag är stolt för det :D haha!
    åå så bra att du läser min ;) kram

    SvaraRadera
  3. haha den vita var januari :P

    lager 157 måste du kika in, så billigt och bra :D finns i: Gällstad, Hälleforsnäs, Sågmyra, Västervik, Örebro.
    Gällstad och Hälleforsnäs vet jag inte vart ligger? Sågmyra är där jag var, i dalarna ;)

    kram!

    SvaraRadera
  4. Jaa verkligen, dessa datorer, så sitter man själv med så man kan inte mycket säga. Nu blir det i allafall jobb för min del. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker inte att det är så skrangligt, och jag har ju ändå pallrat upp bakändan så det är lite skrangligare än om det står på golvet. Jag gillar i alla fall mitt väldigt mycket, även om jag inte använder det varje dag. Men nu går jag ju på gymmet ca varannan dag, så det har jag inte så dåligt samvete för!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst känns det bra att kunna ge sina barn det där lilla extra som gör dem såååå glada :)

    Jag har ännu inte hittat något stabilt gåband som man kan ha hemma som inte tar upp ett halvt rum, därför låter jag bli att köpa något.

    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig familjedag.. blev nyfiken på den där filmen som är din favorit. :)
    Önksar dig en fin vecka!! Min vecka började sååå jävla toppen bra. Check out min blogg. :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nog är du välkommen att titta på dem så mycket du vill ;) Kram

    SvaraRadera
  9. åh tack ska du ha för det, jag har iallafall pytte lite grönt kvar i designen :)
    ha en bra kväll/natt, hehe!
    kram

    SvaraRadera
  10. Men ååh, vad go´, snäll och väluppfostrad Fröken J är! Det finns ju barn som bara skulle pekat och sagt "JAG SKA HA!"...
    Ödmjuk tös ni har.. :)

    SvaraRadera