måndag 14 februari 2011

Mammaträff....

Tänker inte nämna vilket datum det är idag. Alla vet det ändå och jag tycker att hysterin omkring det bara är ett sätt för affärerna att sälja mer onödigt skit till oss så här får ni inte läsa om det. Måste bara nämna ett roligt inlägg på en kompis FB. "Idag är det alla hjärtans dag. Lägg upp det här i din status om du också får köpa dina egna jävla blommor och äta middag själv!"  Tyckte jag var jätteroligt sagt. Lite så är det i min familj. Jag äter förvisso inte själv men om jag vill ha blommor så får jag fixa de själva.

För att ni ska förstå hur trög min man är så hände detta förra året min födelsedag, alltså självaste födelsedagen. Jag hade fått för mig att gå hem efter jobbet. Bara det att jag vart jättekissenödig på vägen hem och gick inom Konsum och fick låna toan. Hade innan dess bett mannen hämta upp mig men nöden har ingen lag liksom så ja. Mannen smsa mig om att han stod o väntade utanför blomsteraffären. Så jag gick dit och vi åkte hem. Tror ni jag fick  några blommor??? Nä just det. Alltså jag kan bara garva åt det numer. Visst hade det varit roligt att få blommor nån gång men för mig handlar det inte om att jag vill ha de 14 feb. det spelar ingen roll när...men nångång hade ju varit trevligt. Men han är sån min man FULLSTÄNDIGT oromantisk - det insåg jag för länge sen...

Annars då? Jo jag vägde mig ju imrose och ni som känner mig på Fejan vet ju redan att:
IDAG KOM JAG UNDER MIN MAGISKA GRÄNS!!!!!!!!!!!!  Är så jävla glad för det så det är helt sjukt. Had everkligen itne tänkt väga mig idag men ja äh jag gjorde det ändå. Så när vågen visade under strecket så vart jag fånigt glad.
Känns helt magiskt nästan overkliget faktiskt. Nu måste jag bara komma igång och träna upp flåset/orken också för det suger verkligen....

Idag var också en dag som varit inplanderad sen ungefär en månad tillbaks. När jag väntade min dotter så gick jag på föräldragrupp som alla andra. Och när Fröken J var född så var vi tre mammor med våra döttrar som började umgås. I början så träffades vi varje vecka, men allteftersom barnaskaran i våra familjer växt så har tiden imellan våra träffar blivit mer sällan. De andra har tre barn var och jag två. Men så igår skulle vi träffas igen och sist vi sågs var innan jul och då en snabbvariant. Denna gången var ordningen återställd och vi träffades och åt lunch ihop och pratade massa strunt/allvar som vi alltid gör. Och det roliga är att vi alla tre tycker det är lika roligt att träffas. Vi ser verkligen till att inget annat finns bokat just denna dagen. Den blir liksom helig. Idag var inget undantag mer än att jag var 33kg lättare, en skillnad som de såg é klart.

När vi ses igen för en långträff vet vi inte men det blir nog om nån månad kan jag tänka mig. Deras döttrar ska sova över hos min dotter på lördag och det ser vi alla fram emot.

Nu hörrni ska jag knyta mig och ladda inför morgondagen då det står glasmålning på schemat. Det kommer en hel fritisklass från Bohusskolan vet jag på em så vi får nog att göra.

Kramen

4 kommentarer:

  1. Härligt att du har kommit under den magiska gränsen, det är ju faktiskt värt mer än blommorna :) Här hemma har jag fått blommor av mannen då jag har fyllt år osv, men alla hjärtans dag firade vi inte. Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Jag har också en magisk gräns men nu står jag stilla. Jättestilla.

    Nå, det går väl i etapper. Jag ska börja äta bättre så får vi väl se.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Grattis igen till att du är under den magiska gränsen. Vad är den? Här är det bara stilla, stilla, stilla som gäller. KRam

    SvaraRadera
  4. Åh vad HIMLA härligt!! Grattis!! :))

    SvaraRadera