lördag 12 februari 2011

Lördag igen liksom...

...jaa, den här lördagen vaknade jag av mitt minsta hjärta kom in i rummet. Smög sig upp i min säng och gosade ner sig - som han alltid gör på morgonen, vid 6-7??? helg som vardag, OM inte mannen hunnit väcka honom innan vill säga. Sen säger han alltid "Frukost mamma, jag vill ha frukost." Och ja, mamma hoppar ju pigg som en lärka ur sängen för att servera sitt lilla hjärta frukost...eller ja...kanske inte ändå...MEN dagen har gått väldigt snabbt förbi. Helt plötsligt så var klockan 4 och jag fattade inget...

Iväg med Fröken J och köpa lördags godis och sen hem o äta, göra örhängen. Fröken J valde och jag monterade. Hon ska på kalas imorgon och ville göra det som en present. Jättefina blev de och jag glömde ta kort - ajajaj...

Sen vart det ju Melodifestivalen på tv:n och dagens startfält var något klent tycker jag nog. Jag röstade ändå på Brolle och bara för det faktum att han sjöng sin låt rakt upp o ner. Inga sexiga flickor som dansar utmanande, inget hysteriskt möndter i bakgrunden - bara hans låt . Och det var så befriande tycker jag. 10 poäng till honom bara för just det. Själva låten i sig var väl rätt hyfsad, men bäst är ändå min favorit: Per Andersson & Häxan Surtant. Jätteroliga!!! Peter Stormare kan däremot storma ur hela programmet -vilket bottennapp. My god!!!

Imorgon ska jag jobba på mitt andra jobb. Då ska jag göra julkort tänkte jag. Om jag känner för det vill säga. Idag har det varit en sån där dag när ALLT är jobbigt. Bara helt enkelt JÄTTE JOBBIGT och jag vet inte varför. Har varti stingslig & irriterad hela dagen. Fy, inte roligt.

Nu ska jag logga ur. Fröken J sover över inne hos mig inatt....Hahaha, det lät nått det. Campa i sin mammas rum, men mina barn gillar det så ja, om de är glada är jag - eller hur var det nu igen...

Kramen

3 kommentarer:

  1. vad mysigt! jag vill också ha barn som campar i mitt rum!! :O
    jag får ju aldrig vara barnvakt :O har vart det 1 gång, 40 minuter ungefär, haha, snålt va!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det där kan jag med sakna, att någon kryper ner och myser, det kan hända än idag men det är allt mer sällan. Jag får be honom komma om det skall mysas och pratas på morgonen. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med angående Per och Surtant, de är ju hur roliga som helst. :))'
    ...fast jag tycker ju även Stormare är bra, så dålig att han ÄR bra! *haha*

    Musiken? Jaha, skulle jag kommentera den också?
    Ok, jag gillade Brolle och Loreen!

    SvaraRadera