måndag 7 februari 2011

Glädje & sorg...

Idag har det verkligen varit så.

Glädje över att ha 700g kvar till min magiska gräns. En gräns jag inte varit under sen 1998. Blev väldigt glad när jag imorse utan förhoppning på någon viktnedgång alls -då helgen inneburit godis & chips om än i små mängder- ställde mig på vågen. Ja, för det går ju inte att äta som förrut. Så skönt faktiskt. Men hur som helst. Vågen visade på 1.1 kg ner och jag vart väldigt paff men glad så klart. Det är på två veckor ska jag tillägga.

Och sorg...ja för idag förlorade min goda vän sin svägerska i cancer. Hon hade bröstcancer. Blev frisk. Fick tillbaks den och till slut segrade den. Det var väntat. Det är det ju alltid när cancer är sjukdommen man har. Men ändå... Det är så svårt. Jag vet presic vad de går igenom. Hur det känns. Den vanmakt man känner, overkligheten, ångesten... Mot slutet gick det fort. Man tror att man är förbered men nä.... Hon lämnar sin man efter sig och en 11årig dotter och ett enormt tomrum för de som kände henne. Jag träffade henne bara tre gånger...men det känns i mitt hjärta också. Mest för de som blir kvar såklart...

Krama varandra ikväll hörr´ni och STÖD cancerforskningen. Den här sjukdomen måste få ett botemedel!!!!!!!!

Nu ska jag ringa min support och se om hon kan hjälpa mig med hemlisen. OM jag kan prata vill säga, håller nämnligen på att tappa rösten. Vi får väl se vad hon i andra änden av luren säger....

Kramen

8 kommentarer:

  1. Usch då.. tragiskt när någon går bort. Viktminskningen var ju däremot trevligt, du skall se 700 g är snabbt avklarat. Kram

    SvaraRadera
  2. Hatar cancer, den är så dum. vill få bort den!
    Men kul med din vikt och magiska gräns, vad nu det kan vara :) hihi!
    kram

    SvaraRadera
  3. De säger ju att allt kommer i tre, o då är er kvot fylld nu. Så nu håller vi tummarna för att det stämmer :).
    700 fixar du snabbt :). Heja heja!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu har vi supportat i över en timme :) Hoppas du blev nöjd med hemlisen :) Kram och tänker på er och alla förluster

    SvaraRadera
  5. Jag tänker på henne och hennes familj men framför allt på mannen och dottern till den den avlidna. Jag blir så ledsen för jag vet vad som väntar dom....... Det är en hemsk sjukdom som måste få ett botemedel. STÖD CANCERFORSKNINGEN
    kram till er alla

    SvaraRadera
  6. Cancer suger fett!!!!! :( Beklagar verkligen förlusten!
    Från det ena till det andra så har jag gjort en vlogg där jag berättar hur jag "shabbar" till det... http://frnfetmammatillhotmama2.blogspot.com/2011/02/berattar-om-hur-jag-shabbar-till-mina.html
    Nu blev jag med nyfiken på hemlisen.. i löööööööve hemlisar!!

    Kramiz
    Malin

    SvaraRadera
  7. Grattis till viktminskningen!
    FÖr mig går det trögt just nu, några hekto ner eller inga. Har väl nått en platå och får finna mig i det några veckor.

    Det är just det som är så skönt, även om man äter fel som godis och chips så kan man inte äta som förr. Man går ner ändå liksom. Man äter rätt för första gången på jättelänge.

    Jag har kvar sötsug och äter lite godis då och då, men absolut inte som jag brukade. Det är mil ifrån.
    Nu räcker lite godis eller likn, sen blir jag nöjd eller mätt och så är det bra med det. Skönt.
    Jätteskönt ;)

    SvaraRadera
  8. Men hjälp vad tragik som följer er... nu måste det väl ta slut?

    Men samtidigt GRATTIS till din snart-magiska-gräns! Fantastiskt!!

    SvaraRadera