tisdag 15 februari 2011

Schsssss, säg inget....

Ja det kanske är dags att avslöja då. Det är ju faktiskt så att detta är min blogg dagbok och då är det ju bara jag som läser detta eller hur?! För man läser ju inte andras dagböcker (ja om man inte skriver en ihop med sin kompis som jag gör då..) och det som står här på min blogg är ju inte alls offentligt på nått sätt......typ...

Min magiska gräns som jag igår uppnådde har jag inte varit under på säkert 15 år så för mig var det ett STORT steg när vågen igår visade 99,7kg. Och ja, jag vägde in mig på hela 132,3 kg i sommras innan jag började pulvra. Säg nu inte detta till någon....dööööööööööö....hahahaha varför är man så nojig egentligen. Jaja. En sak är säker och det är att hade jag inte varit så lång som jag är 173 så hade jag varit som en köttbulle när jag vägde in mig. Av alla bloggar jag följer där ni alla är GBopade så är det jag som vägt mest...men jag tror  också att jag är längst eller iallafall en av de längre. Kanske det är längden som lurat mig i så många år...

Folk sa hela tiden omkring mig "det är väl inte så farligt" Nä just det. Men faktum é att när jag satt där i väntrummet på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska sjukhuset så kände jag mig smal jämfört med de andra som satt där. Och jag funderade på vad jag gjorde där, sen efter en tid sjönk det ju in att "Jo du behöver hjälp. Detta funkar inte. Du klarar det inte på egen hand längre." För jag har inget stopp. Andra säger karraktär, jag säger stopp. Hos mig finns det inte då får de sätta dit ett och de gjorde de. De opade magen - något jag ALDRIG ångrat. Sen om det är lättköpt eller värsta grymma bantningsmetoden...yeah right. De som säger så har ingen aning om vad de pratar om. De borde verkligen läsa på bättre- För en sak är säker - det finns inga genvägar även för oss som är GBopade. Vi måste lära oss att ändra på huvudet/psyket alltså och det är inte det lättaset men med detta "Stoppet" inopat så går det bättre. Vi kan ju inte äta mer för då "spyr" vi mentalt = mår skitilla = dumping= Vill inte detta!!!!

Fick en komplimang på jobbet idag av chefen. Han undrade stilla hur det går när han såg min mellislåda. Jag har ju inte varit där på hela januari så jag tänkte att de skulle väl se det - men jag förväntade mig ingen kommentar och definitivt inte från honom så när den kom blev jag extra glad. Han sa att det syntes verkligen och det sa min kvinnliga kollega sen också vilket är roligt. Det peppar en liksom lite extra.

Imorgon ska jag dessutom inviga min nya (2 storlekar för liten-men till sommaren blir den lagom) baddräkt. En svart sak med kjol på, jättefin. Ska ju på simskola med sonen och då ska den invigas. Vet inte om jag nämnt det här men jag fick kläder för ett tag sen och när jag gjorde min besställning så tog jag storlek 50/52 på allt. VÄLDIGT vågat för att vara mig. Jag hade dessutom i slutet (innan op) 56/58 ja t.o.m större men jag köpte aldrig större för jag töjde ut tröjorna istället...alltså vad man höll på. ÄR så glad att inte behöva göra så mer. Någonsin!! Och alla kläder jag fick satt perfekt. Inte för litet (ja förutom baddräkten men som sagt...) utan allt var bara så....bra & snyggt. Jag hade modevisning för Fröken J & mannen som satt i soffan. Till slut sa Fröken J "Men mamma vad du handlat!" och då fick jag lite dåligt samvete. Då säger mannen leende: "Men det är du värd. Det syns på dig att du trivs och tycker om det så det ska du ha. Det syntes inte förrut i dina ögon"  Blev alldeles varm i själ & hjärta av hans ord - för de slog alla blommor i världen kan jag meddela.

Nu ska jag natta mig själv. Mannen är i Stockholm och ska provfilma massa kändisar och själv harvar jag här hemma och håller ställningarna med barn, skola & jobb. Livet i allmännhet med andra ord. Jag avundas honom inte vill jag bara poängtera, nu när han ska jobba med Läckberg så verkar varenda känd person som kan agera vara efter honom...hahaha även de som INTE kan agera.

Nä, hörri ha en god natts sömn, eller en bra dag om du läser detta på morgonen!!

Kramen

8 kommentarer:

  1. Du slog mig med ett kilo ca. Jag är då ett par cm längre och har alltid känt mig STOR. Särskilt när jag är så lång.

    Nu köper jag också i 50/52 och kan knappt tro att ibland är det för s t o r t. Va?
    Fatta!
    ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis igen! Jag började också på 54/56 eller större... nu har jag 46/48. Men allt krymper i olika takt :) Tänk om bara övermagen kunde hinna med... jag som alltid har varit så storbystad lider nu extra av att övermagen faktiskt sticker utanför bysten :) Helst av allt vill jag att vågen skall börja röra på sig så jag får chans att köpa nya kläder, är så trött på de jag har nu! Kram

    SvaraRadera
  3. GRATTIS! Visst är den härligt när man kommit under den gränsen. Och visst är det roligt att köpa kläder nu för tiden. Vilken underbar kommentar av din man förresten, förstår att du blev glad.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  4. Hmm.. jag smygläste viss någons dagbok nu, men den bara LÅG där och väntade på mig ju... ;)

    Jag tror inte du ska stirra dig blind på siffrorna, för som du säger, du är ju lång också och då förstår jag mycket väl känslan du hade om du kände dig smal i jämfört med andra du såg.
    Jag är tvärtom, inte alls så lång och är man då överviktig blir man ju tjock Direkt liksom.

    Jag tror för min del inte på att stirrbliga på BMI heller. Jag tror vi ska komma ned till en vikt vi TRIVS med, sen ska vi skita i om det står att 25 är normal-BMI eller inte. Jag menar, alla ser ju så olika ut och det som är bra för mig är inte bra för nån annan.

    Jag går i valet och kvalet om jag ska lägga ut mina mått och min vikt på bloggen också. Jag har inte heller velat/vågat det innan, men nu har även jag snart nått ett litet delmål och när det är gjort kanske jag vågar.
    Jag återkommer i ärendet. ;)

    SvaraRadera
  5. hallå där, jag har vägt mer än dig.. glömt lilla mig? :(

    JÄTTE DUKTIG ÄR DU IALLAFALL, GRATTIS TILL GRÄNSEN :D HÄRLIGT!!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. 126 kg och 10 cm mindre än dig så nog var det större om man skall gå efter längden, så känn inte att du var den som vägde mest härute. Du gjorde i allafall något åt hela saken och du genomgick det och du är på god väg in i ditt nya liv och den magsika gränsen lär du aldrig gå över igen.. Jättebra jobbat. Kram

    SvaraRadera
  7. Det är lätt att tänka "Det är inte så farligt" eller "Jag är ju ändå KURVIGT-fet" etc... Man förnekar det in i det längsta för sanningen gör för ont helt enkelt. Nu i efterhand tycker jag det känns absurt att jag inte förstod hur vikten spårat ur så fullständigt! Men det är väl så, när man är DÄR så blundar man för det, och i efterhand kan man knappt tro att det är sant.

    Men GRATTIS till de tappade kilona! Vissa siffror på vågen är så personliga och känns riktigt magiska. När jag landade på 62kg kändes det mycket mer otroligt och magiskt än när jag landade på 58kg. För siffran 62 hade jag minnen osv kopplade till.

    Svar: Gud så hemskt! Kan inte vara roligt för dig som mamma att se hur det sjuka idealet idag påverkar din dotter som bara är ett BARN! Hade hon varit tonåring åtminstone så hade det ju varit mer förståeligt.. men att tillochmed barn påverkas skrämmer vettet ur mig!

    Kram! :)

    SvaraRadera
  8. Tack :) det var en fin dag att fota på, och det var kul att få komma ut och testa nya kameran :) Fullmåne här.. sängen kallar. Kram

    SvaraRadera