tisdag 14 december 2010

Funderar...


Är med i en tävling om en underbart fin sydd påse. Kolla gärna in tävlingen på: http://ulrikasyr.blogspot.com/


Jag har fått många frågor om de saker jag gjort till marknaden. Om jag säljer de, vad de kostar, hur de ser ut etc. då jag inte vill ge ut min bloggadress till samtliga så har ett dilemma uppstått.

Min blogg är ju min änså personliga dagbok liksom. Där får ni som dagligen läser gärna läsa det vet ni men det är ändå min dagbok. Så nu funderar jag på om jag ska starta en ny blogg där jag bara har mitt pyssel. Med bilder och info etc.

Frågan är egentligen inte om jag ska göra det - för det ska jag. Utan frågan är vad den ska heta. Det jag ville den ska heta var redan upptaget. IB Design. Typiskt va.

Sen slits jag mellan det faktum att jag vill ha en pysselblogg med pyssligt namn och det faktum att den ska vara seriös. IB Design är seriöst, men Pyssel&Papp är mer jag.

Låter säkert hur flummigt som helt allt detta.

Ett namn som hängt med mig i många år är Hallonbrunn. Jag bara älskar det namnet. Jag får massor av bilder i huvudet av det namnet. Jag hörde det första gången på Åby travbana när jag och sis var där för att titta på när hennes man körde häst. Sen dess har jag alltid försökt hitta ett tillfälle när jag skulle kunna använda det, men jag vet ändå inte....

hallonbrunn
handgjort av mig
ibs design

Pyssel & papp och Klipp & klistra är tyvärr redan upptagna.

Någon som har nått annat förslag??

Kramen & Go´natt

7 kommentarer:

  1. Himla synd att du har tagit Scrapmoster till denna bloggen. Kan du inte bara byta namn på denna och låta pysselbloggen heta Scrapmosters eller nått? Vet inte hur det funkar med att flytta över allt, men jag tycker det vore ett perfekt namn! Kram

    SvaraRadera
  2. Men du.. att du inte har en sådan sida som jag exempelvis, där kan du ha den blogg + att du kan ha en flik bara för ditt pyssel osv.. Mångsidighet.. :)

    Hade du tänkt att ha eget domän ?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hallonbrunns design? Hallonbrunns knåperi? Hm, det där med namn är svårt. Att starta en egen blogg för det är ju en jättebra idé :).
    Kram

    SvaraRadera
  4. vad kul att du ska starta en sån blogg, spännande att kika in :)
    angående namn, jag suger. JD - liksom, inte världens påhitt. haha! :)

    haha men jag vill att tomten ska finnas! det vore så mycket roligare då :D

    SvaraRadera
  5. Du har en utmaning inne hos mig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Varför inte bara fortsätta på samma linje, men kalla den nya bloggen scrapmostersalster.blogspot.com?
    eller handgjortavib.blogspot.com?
    Kram

    SvaraRadera
  7. tack ska du ha :D
    haha nä men vadå, mina tights är snyggast i världen ;) iallafall på gränsen!
    oh vad spännande, om du glömmer ska jag påminna dig för jag blev nyfiken :)

    Kram!

    SvaraRadera