torsdag 16 december 2010

Släktträff & mått...

Tack för alla förslag på bloggnamn. Fick några jag ska klura vidare på där faktiskt. JAg håller med att det perfekta namnet borde vara Scrapmoster men ja....
Och vad gäller mitt ostädade rum så vill jag bara klargöra att jag INTE brukar ha för vana att ha det SÅ stökigt. Jag blir skogstokig på stökiga rum -särskilt mitt egna. Jag vill ha ordning & reda, var sak på sin plats. Det är det nu... Jätteskönt!! hahahhaha...

Igår så fyllde min mamma 78år och min lillebror (som bor i Stockholm annars) hade kommit ner och skulle bjuda på middag hemma hos mamma. Vi skulle träffas där allihop. Storebror+fru & barn, syster yster + 2 barn, jag & min familj och så lilla mumsen då så klart. Som alltid när vi träffas så är det trevligt, glatt, rörigt, stojigt, högljutt, många skratt och helt tokroliga historier. Brorsan bjöd på Wienerschnitzel, stekt potatis, rödvinssky med kapris och sallad. Till efterrätt vart det äpplekaka med vanlijsås. SÅ GOTT!!! alltihop. Dessutom fick vi en jättebra bild på alla kusinerna i famljen. Ska skicka iväg den till en kompis och se om hon kan ta bort gruset i den. Sen ska jag rama in den och ge mamma i julklapp tror jag.

Min lillebror har haft en helt sinnesjuk höst i Stockholm. Han och hans tjej (som kommer från Chile) har just köpt läg. och fanns sig komma till en förening full av rasister, korumperade personer, mygel och jag vet inte vad. Jag hade ställt iordning en Feel-Good korg till de som jag gav och han vart väldigt rörd över omtanken och det gjorde mig glad.

Idag har jag kännt mig lite, knepig i kroppen. Så jag valde att stanna hemma från jobbet idag. Det är ju liksom ändå inget jättemycket att göra på jobbet. Denna veckan har det inte vart en enda kund så jag har ioch för sig suttit och planerat inför Strängnäs marknaden- för jo. Vi ska dit. Vi anmälde oss dit igår. Jippeee!!! Ska bli så himla kul!!
Och en annan sak som är himla kul. -2.4 på två veckor. Inte illa va!! nu är det totalt 25.9kg. Dessutom så mätte jag mig idag. Alltså jag har fortfarande svårt att tro de där siffrorna som stod på måttbandet. Här kommer de.
Första gången jag måtte mig så var det 28/7 innan pulverstart.
Hals: 42.5 Nu: 38
Byst: 133 Nu: 121 -buuuuu...snyft
Överarm, v: 46 Nu: 41
Midja: 135 Nu: 118 -men fatta vilken skillnad!!
Höfter/Mage: 158 Nu: 141
Stuss: 137 Nu: 123
Lår, v: 76 Nu: 67
Vad,v: 49 Nu: 46
Är så j-a stolt över mig själv!!
Kramen

11 kommentarer:

  1. Har du sett Lenas mammas sida? Hon gör jättefina bilder av foton. Retuscherar bort bakgrunder mm, ja de blir verkligen urfina. Kolla det annars.
    Ja, de måtten är ju bara att gratulera till. Så GRATTIS! Bra jobbat tjejen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. varför fick inte jag vara med på korgen till brorsan ??? som jag trodde var till morsan!!!
    varför dissar ni mig????
    SNYFT!!!! känner mig kränkt, åsidosatt och värdelös, förbisedd och nedvärderad och utanför!!! blaaaaaaaa

    SvaraRadera
  3. Superbra jobbat!! Duktiga du, du har ju minskat rejält. Ja klura du detta på namn osv.. Skall bli intresant att se hur du gör sedan.. Kram

    SvaraRadera
  4. UNDERBARA MÅTT! :D (när var det du gjorde din op nu igen, mitt huvud är kokko)
    skit bra jobbat med både vikt och mått, klart du ska vara stolt över dig själv :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ramlade in här efter att ha varit hos Nett på en kopp kaffe :)
    Härliga mått!
    Kika gärna in hos mig på:
    www.jennysviktigaliv.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Fy fan vad du är bra!! Och jag är inte alls avis, inte då... Du har gått ner mer än mig :( Fast GRATTIS till dig!! Och tack Imsa för att du gör reklam för mammas sida :)
    Här är adresserna:
    Barnsidan: http://barnbild.webb.se/
    Djursidan: http://gunsan.webb.se/
    Bloggen (inte aktiv på ett tag):
    http://gunsanart.blogspot.com/

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Glöm adresserna jag skrev i förra kommentaren, det är denna som gäller:

    http://www.invisionart.se/

    Kram

    SvaraRadera
  8. Först du skall verkligen var stolt över dej själv duktigt jobbat.
    Sen måste du gratta mamsen från mej.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fint foto på barnen :) o så härlig korg, tänk att få en sådan när man mår dåligt. Fint gjort.

    kram

    SvaraRadera
  10. tack tack tack!! :D


    Och den där bilden - hm.....hahahha, ja man kan ju inget annat än garva åt eländet.Jag menar vad tjänar det till att gråta.
    haha vad menar du? är bilden så ful? :P

    SvaraRadera
  11. Vad konstigt... ja skrev en lång kommentar på det här men det verkar inte kommit med? Har du sett den? Kul att du gillade en snöskottares bekännelser. :) kram m

    SvaraRadera