onsdag 29 december 2010

Systerskap...

Dagen har spenderats i sällskap av syster yster. Vid 12 hämtade hon mig. Vi ska ju fira nyår ihop och nu skulle maten inhandlas så vi begav oss iväg. Först upp till stallet. Där tog sis hand om deras häst. "Det tar bara 15-20 minuter" ok, sa jag och satt kvar i bilen. Jag vet inte varför jag alltid tror på det hon säger.... what can I say? Jag har ADHD! Jag tror på det folk säger till mig för jag har inte vett till annat...jo, det är faktiskt sant...med viss modifikation!

1 timma senare, jaja dårå sis-trekvart senare- kommer hon och då bär det av till Nödinge. Hon skulle ut på uppdrag och ja för att göra en låååång historia kort så slutade det med att vi var inne på banken. Hon skulle ta ut pengar för sin dotter C. Från C´s konto -inget konstigt idet. Då säger bankmannen lite fint "ja så tillkommer en avgift" Jamen-är-det-inte-så-jävla-typiskt!! Jag sa högt o tydligt till sis att "jag går till fiket innan jag säger nått högst otrevligt!" och så gick jag över till fiket som ligger bredvid. Står i kassan när sis kommer in. Rosenrasande och undrade hur mycket jag trodde det skulle kosta att ta ut pengarna. Jamen hur dyrt kan det va liksom. Jag drog till en saftad gissning på 100kr. 876kr. SAY WHAT???????

Behöver jag säga att det inte vart några pengar just då... Men det är ju helt sjukt.
Jaja, vi fikade på kafet och pratade om det hela. Sis tog jättefina kort på mig som jag ska se till att få så jag kan lägga ut de här. Blev verkligen bra.

Sen bar det vidare till Kungälv och Konsum för hon skulle ta kort i en sån där automat ni vet. Ja men tjenare att det gick bra. Ni som känner oss vet ju att det redan på förhand var dömt att misslyckas. Jag sa till sis att "ja, det kan ju inte bli sämre än fotot till ditt passerkort på jobbet" Det kunde det! Så hon fick ta 4 nya kort och därmed kostade 1 bild 160kr. No coments!! Men fan va roligt vi hade och som vi skratta. Det är så befriande.

Nåväl, vidare till Willys och handla mat. Vid det laget var vi lite slitna och som tur var så va det inte så mycket folk där. Handlandet gick smidigt och vi kom hem lagom till klockan slog 4.

TACK älskade sis för denna dag!!!! Vi måste verkligen göra om detta snart. Glömmer hur roligt vi har när det bara är du & jag. Utan dig skulle min värld vara så mycket tråkigare. Vad skulle jag göra utan dig. Älskar dig så innerligt!!

Slutligen. Följande står på våran Nyårsmeny:

Förrätt: Toast skagen
Herr A: Toast Marmelade (rostad macka med apelsinmarmelad, ska ju ha ett snofsigt namn det med eller hur...haha)

Varmrätt: Inbakad Fläskfilé, potatisgratäng, rödvinssås, och en sallad på Mache, avokado, vindruvor & granatäpple
Herr A: Tortellini Speciale (tortisar kokade i saltat vatten för omväxlingsskull...hehe...)

Dessert: Vaniljglass, chokladsås, melbasås (hallonsås), grädde, maränger, runda rån & körsbär
Herr A: samma som ovan fast bara glass o chokladsås

Senare på kvällen blir det kex & ost

Vad ska ni äta??

Kramen

5 kommentarer:

  1. låter som en toppen dag ju!
    men skamligt det där med banken, hemska människor!
    ser fram emot att få se korten sen :D

    och vilken jäkla meny, får man komma eller vad liksom ;)
    hoppas du får i dig tre rätter, hehe.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härlig dag med syster :) Men hur en timma är 20 minuter förstår jag inte själv ;) Men du, fick du vaccinera dig 2 år i rad ? Vad jag har förstått så behöver man inte vaccinera sig i år om man gjorde det förra året. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag du hade med syrran önskar ibland att jag oxå hade en syster.
    Gott Nytt År
    Kram Antonija

    SvaraRadera
  4. nu vet jag vad vi ska äta imorgon kväll, tacos ;) haha, de funkar ju alltid!

    tack! vad kul att du gillar mina dikter :D
    jag håller med dig. jätte bra att man delar med sig och fler op folk kan se :)

    Kram!
    Gott nytt år :D

    SvaraRadera
  5. ni verkar ha superkul ihop, precis som jag och min syster :)
    Vi ska äta mexikansk mat lagat av vänner som bott i USA i många år, på gränsen till Mexico så det ska bli extra kul.
    Önskar dig och de dina ett Gott slut på 2010 och hoppas början och resten av 2011 blir det bästa året hittills för er.

    KRAM

    SvaraRadera