lördag 11 december 2010

Marknadsdag & oväntat besök...

Jaha då är man ÄNTLIGEN ledig. För första gången på en månad så sitter jag vid datorn och är INTE stressad. Jag har inga smycken att montera, inga dockor att sy, inga ljus att stämpla och inget att skriva ut på datorn. Jag kan bara sitta här i lugn o ro och uppdatera mig i era bloggar och laja runt lite.

Hur var då marknaden?
Ja för mig innebar det att jag kom i säng sent för jag stämplade ljus hela dagen igår. Vid halv ett så sa jag go´natt till mig själv och sa att "Nää inger, nu måste du sova!" Men jag lyssnade inte såklart. När jag sa till mig själv andra gången så lyssna jag inte heller. Tredje gången gick det bättre. Hann komma isäng när jag kom på en sak som jag bara måste skriva upp - annars glömmer jag - så det var upp igen och hämta papper & penna för att skriva ner. Jag tror jag somna på tre röda sen.

Halv 6 imorse ringde mobilen och då gick jag upp. Dekorera ljusen och slog in de i cellofan vilket jag glömde ta kort på...döööööööööö....men det blev jättefint. Tvingade mig själv att vila en kvart innan jag stolpa in i duschen och ja sen bar det av till marknadsplatsen. Fröken J följde med och hjälpte till att sätta allt på plats. Hon var så söt där hon gick omkring...

Vid 11 "öppnade" marknaden och sen kom det folk i vågor liksom. Det var ju då det hände. Helt plötsligt så står det två kvinnor framför mig och ler stort. Jag kände igen de båda men den ena mer. Det var ju min bloggkompis Lena och hennes vän B, trodde jag - snacka om att ha fått det om bakfoten. Så här är det. För ett tag sen så fick jag en vänförfrågan på Fejan från B och jag såg ju då att vi hade en gemensam vän i Lena. Jaha tänkte jag och gjorde inget mer. (URSÄKTA mig B!!!!) För när människan står där efter kramkalaset så går det upp för mig att det är ju självaste Imsavimsa som står där bredvid mig. Jamen är inte den bara för go eller... Blev LITE pinsamt för mig men som tur va garva vi bara åt det och ja, jag lär nog inte få glömma det om jag säger så - lika bra det....hahahahahahaha

Båda två var precis som jag föreställt mig. Helt enkelt underbara, trevliga personer som jag blev SÅ GLAD över att få träffa. Vart väldigt förvånad faktist även om tanken har slagit mig att Lena kanske skulle komma förbi så ja, har ju lätt för att glömma liksom....typ....
De handlade bla ljus av mig och lite annat smått å gott och ja då är de ju vänner för livet. Sen går det ju faktiskt bra att va min vän utan att köpa något av mig då´rå...vill bara tillägga detta så inget missförstånd uppstår nånstans..hehe...

Vad som var extra roligt var att de i dörren hade haffat min syster och sagt lite fint att "ja det hrä måste ju vara Sis" "ja absolut måste vara sis!" Och ja, det var det ju. Sen stod de och pratade vilket jag såg och sen sa syrran hur det hela gått till. Hon tyckte det var lite kul!! Jag med...

Hur sålde jag då?
Ja, ljusen var faktiskt det som sålde mest annars. Några örhängen och lite kort också. I stort var det väldigt roligt. Kom en del folk och pratade med en hel del folk (alldeles för många om du frågar Fröken J...) Gjorde väl en hyfsad första marknad men jag fick definitivt blodad tand. Nu är siktet inställt på Strängnäsmarknaden i oktober 2011. Iår hade den (och det är bara en dag) 30.000 besökare.... DET ska bli så roligt. Min man kommer ju därifrån och har sin släkt därikring så ja, det är väl bara till att fortsätta tillverka dockor, örhängen, stämpla ljus, scrappa tändsticksaskar och julkort och.....

Nä, NU ska jag ha ledigt en vecka minst!! Bilder från marknaden kommer senare - "Am on vacation!!"

TACK Lena & B för att ni förgyllde min dag med era uppenbarelser!!!!!

Kramen

10 kommentarer:

  1. Hej
    Blev helt förälskad i dina örhängen.
    Kan man handla på något sätt av dig fast man bor i Skåne?
    Hör gärna av dig

    maggan.p@lsn.se

    SvaraRadera
  2. Så kul det var att träffa dig o Lena idag :). Du såg liiiite fundersam ut först kan jag säga *hihihi*. O innan du fattade vem jag var *fniss*. O lilla söta fröken J o härliga Sis. Ja, det var jättetrevligt :). O vilka himla fina grejor du gjort! Är så avundsjuk på alla som får till allt så fint, men samtidigt glad så att jag får möjlighet att köpa så fina saker :). O du, till marknaden du planerar in, börja i tid med tillverkningen! Så du slipper bli superstressad sista dagarna ;).
    Kram B

    SvaraRadera
  3. Men vad kul att de dök upp på marknaden.. :) Du verkar ha haft en bra dag trots dålig sömn där på natten, vad skönt att nu bara pusta ut och inte ha några måsten. Kram

    SvaraRadera
  4. Det var jättekul att ses, och detta hade vi planerat i flera veckor :) B som spanare och mig lurandes bakom hörnet tills vi visste att du var du. Din min sen var obetalbar :) Synd att jag inte hade kameran redo precis när du kom på vem jag var :) Hoppas vi ses snart igen! Kram

    SvaraRadera
  5. vad kul :D vill också på marknad.
    låter som saker jag skulle vilja köpa, måste jag dra mig ner till göteborg. nej, jag är nog en vän utan att handla :) hihi!

    tack så mycket :D glad jag blir!
    haha, snorglad :P

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hihihi va kul I, ja visste ju om detta innan att de skulle göra detta och var SÅÅÅ grymnt avis på att jag inte kunde vara med och överaska dig. Sååå kul att få se lite kort på dig/er och ser mkt fram emot vår blogg träff. :)
    KRAM M

    P.s. Vilken fin julig sida du har nu på din blogg. D.s

    SvaraRadera
  7. Synd att jag inte bor närmre....
    kram

    SvaraRadera
  8. Gud vilka härliga örhängen, de var ju jättefina.
    Visst är det kul med marknader? Höll på själv ett tag, gjorde tomtar, dörrskyltar och lite annat julpynt i trolldeg. Men det är ganska många år sedan nu.
    Vad kul ni verkar ha, mysigt att träffas i RL.
    Ha det gott. Kram Vivi

    SvaraRadera
  9. Roligt överraskningsbesök! :)
    ...och så HIMLA fina alla dina saker är!

    SvaraRadera
  10. klart du får sno bilderna, säg till om du vill ha dem i fullstorlek! kram

    SvaraRadera