måndag 20 december 2010

Vad är det för fel???

Det är vad jag undrar egentligen. Min son är nu 7 år gammal. När han var runt året gammal så satte jag in en hormonspiral. Thank God for that one!!!

Sen dess har jag knappt haft mens. Jag brukar få lite extra ont så där och då kommer jag på att "ja, just det så var det ju". Aldrig haft problem alltså. För 1 år sen bytte jag till en ny hormonspiral och denna har funkat lika bra. Ända tills nu då. För sen jag GBopade mig så har jag haft mens varannan vecka. Och nu menar jag MENS. Det rinner till liksom. Från att ha haft tunn lätt rosafärgad mens till rena blodröda niagarafallen. Dessutom har jag ont. Me not like at all!!

Nån som haft liknande? Vad ska man göra? Jag ringde MVC för en vecka sen och allt de kan göra är att se om trådarna syns. Men hon tyckte jag skulle gå till gyn. De kan göra ett ultraljud och se om den sitter på plats eller inte. Men jag drar mig för det liksom. Inte för själva gyndelen. Den bekommer mig inte nämnvärt utan mer det faktum - var får man tag i en seriös sån?? fick tips om ett gäng barnmorskor som har öppen mottagning nånstans på Avenyn i Gbg. Ska försöka få tag i de och se vad de säger. Men det blir nog inte förräns efter jul...eller...

Idag har varit en pissig dag annars. Jag åkte imorse för att handla på Willys. När jag går där i godan ro så är det plötsligt nån som slänger en spann vatten över mig. "Jag måste nog spy typ nu..." Så fort har jag nog aldrig kört en kundvagn. Ställde den nånstans kommer ej ihåg var och rusa genom butiken till toaletten. Kassörskan var snäll nog att ge mig ett mynt så jag kunde komma in. Sen satt jag på toan i säkert tio minuter och mådde skit. Kunde dock "gå" på toan och gjorde nr 2 och sen kändes det lite bättre men jag valde att åka hem, för illamåendet släppte inte. Det har inte släppt på hela dagen och det är så himla not roligt alls att må illa.

Efter en timme eller två så upptäckte jag att "jaha, så har vi röda månaden igen". Detta medförde att jag vet inte om det är magsjuka, sympatisjuka, menssjuka eller bara vanlig efter-op-sjuka som jag har. Men för säkerhetsskull så är jag hemma med Herr A imorgon från skolan. De ska ju ha skolavslutning och jag kommer att missa Fröken J som ska sjunga i klassrummet. Men mannen har lovat att videofilma henne så jag ska se på det så fort han kommer hem från skolan-trust me!

Nu ska jag ta mitt korsord och knyta mig

Kramen

5 kommentarer:

  1. Tråkigt att du har det jobbigt :(
    Det där med spiralen skulle jag nog kolla upp, en kompis till mej hade bekymmer med blödningar osv, och det visade sig att hennes spiral satt fel.
    Hoppas du mår bättre snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag har också världens problem med mensen, hade den ju över en månad nyss :O inte alls kul! kan man inte bara få den regelbundet liksom!

    vad tråkigt, jag har också mått illa sen iförrgår :/
    synd att du missar avslutningen! hoppas det blir bättre.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att slippa mensen, det gjorde inte jag med hormonspiral. Men till din fråga, varför du blör mer nu, tror du inte att det kan ha med att du har lågt blodvärde kanske ? Jag har blött mer det sista och jag hade inte mer än 100 i hb, så nu tar jag dubbla järntabletter :) Kram

    SvaraRadera
  4. Usch vad jobbigt! Jag tar hormonspruta så jag har inte haft mens sen 1997... barnmorskan vet inte att jag inte har haft något förhållande sen 1998... Kanske inte världens nyttigaste sak att ha i kroppen, men jag hade 2-veckors-mens med fruktansvärda smärtor, så jag är glad att jag slipper den. Har inte fått några blödningar efter operationen. Tycker du skall kolla upp det med en bra barnmorska. Jag är väldigt nöjd med min, hon heter Tertu och jobbar på Frölunda sjukhus. Ring henne och hälsa från mig :) Kram

    SvaraRadera
  5. Ja verkligen, men det är för kort tid innan jul nu så jag får önska mig det av tomten nästa år ;) Kram

    SvaraRadera