måndag 13 december 2010

Guldig inbjudan...



Ja det här kuveret väcker ju inte alls minnen.

I år var det finare än vanligt av nån anledning. I guld...





...och ja vad annars egentligen.






Det var ju en inbjudan till Guldbagge Galan 2011 i kuveret så klart.






Är väl en underdrift att säga att jag gärna skulle vilja gå i år igen.

Sist det begav sig var vi - mannen & jag - där 2008. Då skulle min man - min egna man, har svårt att fatta än faktiskt - få motta en Guldbagge i kategorin Särskilda Insatser i egenskap av Rollsättare som han var i filmen "Kid Svensk" som han rollsatt. (Vilket han gjorde ihop med två tjejer men det var min man som hade huvudcastingen och han hittade tjejen/killen i huvudrollen som fick jättefin kritik för sina insatser i filmen.) Inte undra på att man blir stolt!!!







Jag kommer ihåg dagen han ringde och sa att han fått priset. Han fatta det inte själv. Det är så ofantligt stort. Det är ju det finaste priset och erkännandet man kan få i den Svenska filmbranchen, en ära att få motta.

Jag fick inget säga till nån....yeah right. Trodde jag skulle spricka när jag till sisit ringde sis och skrek i telefon "P har vunnit en guldbagge!!!!!!"
Här står han stolt bredvid de andra vinnarna detta år. Bla. Gösta Ekman, Bibi Andersson, Roy Andersson, Sofia Helin, Hassan Briyani m.fl...




Sen tog jakten på kläder vid. Vid det laget vägde jag - inte som mest- men en hel del och ja, Guldbaggegalan. Då snackar vi Gala med stort G och vad tusan har man på sig där???

Vilken vånda...hm.. Till slut hitta jag en jättefin tunika/klänning på Lindex på rea faktiskt. Den fick det bli. Kände mig något malplacerad där vi satt mitt i smeten av Sveriges främsta skådespelarelit. Det var glitter & glamour runt omkring mig...hm...


Och vilket ögonblick när de läste upp namnen. Min mans namn först.... Det glömmer jag aldrig. Har gömt det i mitt hjärta och tar fram det och minns ibland vid tillfällen som detta...

Eller så tar jag fram albumet jag scrappade, om hela denna tillställning, och tittar i. Bläddrar bland fotona och minns....
Kramen

9 kommentarer:

  1. Vilken upplevelse, att se sin make få en guldbagge, eller ett pris av den digniteten.

    Här får vi inga priser utan får leva på hoppet!

    SvaraRadera
  2. hahaha, jamen det är väl inte helt fel det heller!

    kramen i

    SvaraRadera
  3. Hoppsan, minsann är man inte bloggvän med en som är gift med en kändis. O dessutom mottagare av stort pris :). Förstår att du lever på det, det hade jag också gjort. Häftigt :).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Häftigt! Sånt får man nog bara uppleva en gång... Kram

    SvaraRadera
  5. Fasiken vad häftigt att ha varit med om nåt sånt. Förstår att du vill göra om det :D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad häftig att ni blev bjudna igen.
    Kommer ihåg hur glad du var förra gången.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. ojoj vilket fusk, önskar jag fick gå på den galan, nej jag får väl se på tv som vanligt!

    vad kul att han vann :D cooolish!

    SvaraRadera
  8. Men åhh, vilken upplevelse.. Hade jag med viljat gå på. Hoppas att det blir kanontrevligt för er.

    Bilder, ja där har du min hobby, jag sitter i paintshop och klipper och klistrar och målar, hittade bilder som fogas ihop med bilder på mig osv.. :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja men shit så kul!! Den inbjudan hade ja gärna med velat ha! Och så klart du e stolt.
    Kram M

    SvaraRadera