tisdag 21 december 2010

Juldekorationer...


Våran gran för 2010. Jag var lite skeptisk till den i början men nu tycker jag den är jättefin. Vad jag sett i år så är det ett tydligt mönster av att granarna i år är spretiga. Alla är det som jag sett. Jag älskar att ligga i soffan och titta på granen. Rena meditationen....

Jag älskar förvisso julen med allt som det innebär. Mat, traditioner, pynt, tomtar och ja hela kittet ni fattar. Men sen är det nått som stör mig så otroligt och det är folk som inte kan dekorera men som gärna gör det ändå. Gärna för mycket också. I det området vi bor i så finns det en del som....ja hur ska jag säga....pyntar mer än gärna. Läs bokstavligt nu.

Förra året så hade de ställt ut en STOR palstfigur av Obelix (ni vet den där som håller ihop med Asterix i vårt å torrt) på deras förstutrappa. Ok....ja folk får ha det som de vill. Men när de sen dekorera Obelix med massa glitter, då liksom brast det för mig. Jag menar hur skulle de toppa det detta året. Trodde jag aldrig de kunde, men ack vad jag bedrog mig. För härom dagen när jag körde förbi deras ljusLILA hus så höll jag på att köra av vägen. De har liksom en trappa upp till ytterdörren och där uppe på trappavsatsen har de ett tak - det blir som en liten ytterhall typ.

Där i framkanten av taket har de hängt upp, på rad i tjocka glittergirlander. Först en lång i silver, sen en kort i rött, en lång i silver, en kort i guld, en lång i silver, en kort i kornblått....and so on, and on and on... Det ser inte klokt ut! Jamen hur kan man ha det så? Kan man ens tycka det är snyggt?

Sen har grannen (eller det är faktiskt två grannar som har det) mittemot oss en sån där utomhusbelysning i olika färger som blinkar, först snabbt och sen sakta... Jag tror t.o.m att den sitter i deras gran inomhus. Jamen ni fattar ju själva..... Tur att jag själv har så himla god smak!!

Nåja, allt är relativt men detta med julpynt kan verkligen få mig ur balans...hahahaa....

Iår försökte jag ställa ut lite tomtar och så men jag gav upp efter ett tag. Herr A och Fröken J tog hand om det. Mannen fick 4 stora tomtar inne i sitt rum, han tycker inte ens om tomtar, haha...

Kramen

6 kommentarer:

  1. jag håller med, julpynt och julmys i massor! :D
    får se hur de går med julmaten då, om man klarar sig utan magvärk ^^

    tack :D vad tycker du, ska jag fortsätta med ett videoinlägg någon gång ibland? svårt det där.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Javisst, julpynt är härligt, under smakfulla former. O det du beskriver låter..... låt mig.... förskräckligt! Tror vi får köra in den vägen när vi kör upp till Trollhättan på julafton bara för att se på eländet ;). O blinkande slingor, nej tack. Alltså, de får gärna vara blå, tycker det ger ett väldigt vackert ljus, men annars vita o stilla. Min ex-man försökte komma hem ett år med någon slinga i alla världens färger o som skulle blinka. Den åkte ut, o sedan han också ;).
    Men tomtar älskar jag :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh kan du inte gå ut o fotografera de anskrämliga dekorationerna??? Pleeeez! Måste bara få se :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. *hahaahahahaaha** Ja SNÄLLA, Kan du inte fota så vi får se!!??

    SvaraRadera
  5. Härligt, gillar själv att sitta och titta på julgranen :) och alla levande ljus man har tänt överallt *like a lot* Kram

    SvaraRadera
  6. Önskar dig o dina nära o kära en riktigt GOD JUL!! Stor julkram fr mig till dig!! / Malin :)

    SvaraRadera