söndag 16 maj 2010

2 års kalas

Vad kan det vara i det här paketet tro??? Ingen som vill göra en vild gissning??

Ja, den minsta lilla kusinen i vår famlij fyllde 2 år den 11:e och hade sitt första kalas idag. Min familj skulle ge en... Trehjuling. Visste inte riktigt hur jag skulle slå in den men sen kom jag på detta då. En snilleblixt jag vet. Men jag ahr alltid velat slå in nått på ett sånt sätt och ja, det passade liksom att göra det nu.

Kalaset i sig var också trevligt. Det är alltid trevligt att träffa familjen och tjata lite. Min svägerskas mamma ser lite dåligt, typ väldigt. Så när hennes mamma kom sa jag till Herr A-högsta pedagogiskt- att vara lite försiktig. Han kan ju inte springa omkring och så, för då kanske hon inte ser honom och ja, snubblar över honom eller nått - hemska tanke.

Det första Herr A gör när hon klev ut genom bildörren är att fråga högt och tydligt "Ser du inte mig nu?". Att inte Fröken J och hennes kusiner sjönk genom jorden. "Han är så pinsam moster!" kom det lite fint från storkusinen. Ja jo han brukar vara det men det är rätt charmigt tycker jag.

Sen när vi skulle åka hem så skulle mormor åka med oss i vår bil. Mormor kunde inte hitta sin käpp så den började alla leta efter. När jag frågar Herr A om han sett mormors käpp säger han mycket förståndigt "Nä, men jag har sett hennes paraply!" Ok... Nu tror ju inte jag att det hjälper så värst mycket men ja...

Hur som haver nu är vi hemma igen och det är ju faktiskt så att det spelar ingen roll vart man än är - Theres no place like home!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar