lördag 8 maj 2010

Glassplitter & grillad biff

Idag har hela familjen varit ute i vårt område och haft gemensam vårstädning. Krattat bort sten, grus och kvistar ut gräsmattorna, rensat sandlådorna från glas. Jo ni läste rätt. Nån har slagit sönder en glasflaska i sandlådan med följd att glassplitter fanns både i sanden och utanför.

Suck, jag blir så trött. Antagligen är det ju då ungdomar för det är ett litet tillhåll att sitta invid vårt grönområde mellan huslängorna. Men att göra nått sånt dumt. Vad tänker de på? Det finns så många små bebisar här ikring för tillfället och ja, de ser ju inte en glasbit förrens det är försent.
Ja, jag har varit ung jag med men jag hade iallafall förstånd och det är jag glad för för det verkar det inte finnas här. Jaja...

Ikväll om bara en liten stund ska hela familjen gå över till min/vår goda vän P & hennes familj. Vi har bestämt en grillkväll idag, regnet till trots. Jag har gjort Tabouleh & hummus á la mig och tar med ciabattabröd att lägga i ugnen. De står för kött och dessert. Ska bli gott och roligt.
Behöver antagligen bara lukta på flaskan idag för att bli på snusen. Vi har alla varit ute och städat, deras familj också och vi är nog alla möra i kropparna men det ska bli kul.

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar