onsdag 19 maj 2010

Glass är gott...

Jaha så var ännu en tuff dag på jobbet till ända. Vi har öppet 11 till 15 och där imellan löste jag ut en hel korsordstidning, uppdaterade dagboken, fikade, tog en runda genom byggnaden för att röra på mig, typ 6 gånger...

Det är verkligen bara helt galet. Här sitter jag och har verkligen inget att göra medans min syster sitter på sitt jobb och skriker efter hjälp som jag skulle kunna hjälpa henne med om jag hade fått. Men se det går inte för det är emot lagen...typ. Man får inte jobba som Fas3 jobbare kommunalt i en annan kommun än sin egna. Men man kan få vilket j-a skitjobb som helst i sin kommun. Jag tror jag ska gråta en stund, för det är som Ford Fairlane hade sagt "fucking unbeliveabel"...

Sen visade det sig när jag kom in idag att vi fått en ny kille till vår arbetsplats. Han ska jobba med marknadsföringen. Ok... Men han har inga pengar att röra sig med, ingen plats att sitta på, ingen dator, ingen tillgång till nätet -för vi har inget nät. Ingen har det. Vi har ingen telefon heller men ni ska se på tusan att vi får en receptionist som ska svara i telefon ändå. Vi fick ju en marknadsförare... helt otroligt!! Han är ioch för sig trevlig men mytoman. Alltså det går inte att prata med en sån person för vad du än säger så är han bättre. Har jag ont i en axel har han ont i båda. Har jag haft en hjärntumör har han op bort hela hjärnan... I Wish!!!

Jaja, då är det tur att man har två underbara ungar att komma hem till. Det har varit typ 20 grader här idag. Varmt alltså, helt underbart väder. Och efter jag hämtat barnen från skolan åkte jag och Fröken J till Konsum för att posta ett brev och köpa sesamfrön. Hon hoppas ut ur bilen och såg glatt på mig. Innan hon hann säga nått sa jag - som den elaka mamman jag inte är men ja... "Å det blir ingen glass idag". Då gick hon plötsligt j ä t t e l å n g s a m t. Scenariot vände snabbt när vi kom in på Konsum. För som den "sucker" för glass som jag är sa jag. "Ok, men det blir ingen över 20 kr." Det var INNAN jag sett GBs nya glass. "Men den kostar ju 25kr mamma" "Ja, ok du får Lion glassen då" Den kostar 20 kr nått. Jag hatar verkligen när barnen får rätt....

Väl hemma avnjöts glassen på balkongen i värmen under parasollen. Härligt!!!

Sen bjöd Herr A på dansuppvisning. Å MY GOD!! Alltså det är tortyr att titta på alla dessa danser som barnen hittar på och inte skratta så man kissar på sig. Ja jag vet, kanske inte det snällaste att säga men säg den som inte skrattat åt sitt dansande barn. Har man desstuom då ett barn som INTE kan dansa, saknar rytmkänsla, som mest springer runt i krampaktiga ryckningar och lägger in små karateslag imellan då blir det smått hysteriskt - tro mig!! Men vi hade roligt mannen & jag när vi titta på Herr A när han dansade. Alltså våra barn måste vara bland de mest orytmiska som finns. Fröken J t.o.m klappar i otakt när hon ska klappa takten i en låt. Hur kan man ens göra det??? Jaja, de gör sitt bästa och det är jättebra och de ÄR duktiga på sitt sätt. De kanske inte har gehör och takt men de kan många andra saker. Man kan inte vara bäst på/i allt.

Nu ska jag gå och lägga mig...Trötter ger sig för idag!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar