söndag 30 maj 2010

Mors Dag

Idag är det min dag, alla mammors dag - Mors Dag. Jag har ju spenderat helgen i Stkh i goda vänners lag och haft toppenkul, jag spenderade de första timmarna av dagen på tåget hem till Gbg. Väl hemma så möttes jag av två ivriga barn & en glad man. Kom knappt innanför dörren förrän jag hade båda barnen i famnen. Pussar & kramar avlöste varandra och sen gick vi upp. Jag fick se vad Herr A köpt igår. En ny LEGO Atlantis. Han var SÅ stolt när han sa att han köpte den för egna pengar. Sen fick jag massor av mer kramar. Förken J visade mig de nya filmerna som hon köpt - också hon hade köpt för egna pengar. Jodå minsann, här händer det grejer när mamma é borta...

När vi är i Herr A´s rum så säger han lite viktigt - som bara han kan: "Kom nu mamma så ska du få se dina presenter. Vi har slagit in en väldigt speciell kaffekopp till dig". Fröken J ser förtvivlad ut i soffan när vi går förbi. Det är ju inte direkt först gången Herr A säger vad det är i en present utan att veta om det själv eller att det är meningen. "Vad sa han mamma?" Jag räddade situationen lite snabbt med att le stort och säga: "Han sa att jag skulle titta på de speciella presenterna som ni slagit in!" Tror hon köpte det men är inte helt 100 på det...

Nåväl. Ut till köket och där stod det på bordet en stor present, en fin röd ros i röd kruka, småpaket som de gjort själva och ett Mors Dag kort. Jag blev så paff. Det kan låta konstigt men jag och min man har varit tillsammans i 16 år i april i år, gifta i 3 och jag kan räkna de saker jag fått av honom på en hand. Alltså jag är inte direkt bortskämd med det. Och faktum är att det numer gått så långt att jag bryr mig inte jättemycket. Fast sen barnen kom in i våra liv och ju äldre de blir dessto viktigare är det. För härom året blev vår dotter så himla lessen när hon inte hade nått. "Alla andra har nått mamma men inte jag." Ändå fick jag den finaste present av henne då. En dikt hon skrivit själv. Jag bara älskar hennes små dikter som hon knåpar ihop. De är äkta, naiva och helt underbara!!! Det bästa man kan få!!! Hur som haver...

Idag fick jag ett armband som lilla Herr A gjort alldeles själv. Två små pärlplattor som han gjort. Den blågula var en fisk som simmade i vattnet och den andra var en pärlplatta. Ok... Fröken J hade gjort en pärlplatta som "påminde mig som en cdskiva" en struts. Och den påminde mig om "Pipmysteriet på Kolmården". Det är en cdskiva som hon köpte när vi var på just Kolmården 2006 och som hon fortfarande än idag lyssnar på varje kväll när hon går och lägger sig... Den stora paketen var en jättefin tekopp och fat. Just en sån tekopp som jag sett och ville ha. vit med rosaröda rosor på. Fröken J hade sett den och kommit ihåg att jag sagt att "den vill jag ha!". Gullunge!! Herr A hade valt blomman. Mäkta stolt över det. Vad som impade mest på mig (men det sa jag inte högt så klart) var att mannen - min man- hade tagit fram strykjärnet ur min garderob och strukit pärlplattorna. Bara det gjorde hela dagen komplett. Än finns det hopp...

Sen åt vi tacos! En helt underbar Mors Dag och avslutning på en underbar helg.

Kramen till alla mammor därute!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar