tisdag 25 maj 2010

Vårfest & ösregn...

Idag har regnet hängt tungt över våran del av Sverige. Det har ömsom regnat, duggat, öst ner & t.o.m haglat. Just som kompisen dök in i bilen för en färd till Kungälv så öppnade sig himlen och det bara vräkte ner & sen kom haglet. Vi vart lika förvånade båda två.

Vi åkte till Scraplyckan där jag skulle hämta min lilla YouDo minibag som jag beställt. Köpte faktiskt inget mer än bara den -olikt mig men så var det. Kompisen köpte dessto mer. Alltså det är rent omöjligt att gå in i en scrapaffär och gå därifrån med varor för under trehundra minst. Om man inte har skygglapparna på, hörselskydd och tejp över munnen. Då går det nog rätt bra faktiskt skulle jag tro. Idag sluta det på 109 kr för mig. Tror det är rekord...

Sen hem och lämna av S. Vi ska till helgen upp till min bästa vän i Stkh på scrapträff så vi har en hel del omstuvning att göra i våra väskor... Jag hämtade iallafall barnen och åkte hem. Senare på kvällen -18.00 för att vara exakt så bar det av till Idrottsplatsen på vår ort där Förskoleklassen hade anordnat en vårfest för allas familjer. DÅ kom solen fram och börja värma upp alla. Vi hade jätte trevligt. Gjorde några lekar, grillade korv och bara pratade. På vår skola så har de delat in förskoleklassen i två grupper. A & B. Till hösten när de börjar ettan så ska de bli en gemensam klass så detta var ett ypperligt tillfälle att se de andra föräldrarna och även barnen så man vet vilka de är. En jättetrevlig & mysig avslutning på kvällen.

Nu väl hemma så var det bara att uppdatera sig på de bloggar jag följer - en av de hade äntligen fått sitt efterlängtade först barn Grattis till Katrin & Bingo!!. Kolla av mejlen och förståss - nu ska jag in på Facebook. Sen ska jag krypa till kojs. Imorgon blir ännu en rolig dag.... Vad det blir då får ni reda på då.

Kramen

2 kommentarer:

  1. Jobbar inte du?????? bara nöjen hela tiden tror fan att livet leker då?????=)

    SvaraRadera
  2. Mitt liv leker så där lagom. Men man måste känna mig väl för att veta det så jaa, om du känner så, varför bemödar du dig ens att läsa min blogg???

    Kramen på dig - det behöver du!!!

    SvaraRadera