fredag 14 maj 2010

Balkongen invigd av barnen

Idag var så jag & syrran på Bauhaus och köpte mer. Syrran köpte fler växter - jag har över sen igår. Däremot köpte jag en balkonglåda till, ett parasoll och en grön matta som vi ska lägga ut på golvet på balkongen så det blir trevligt för fötterna. Har man inge stor trädgård att skryta med så får man göra det bästa av det man har. Vi har en rätt stor balkong och iår ska den bli trevlig & mysig att vara på. Har planterat fint i lådorna nu och håller på att inpregnera balkonginsynsskyddet som vi sen ska sätta upp. Helst skulle jag vilja ha en spalje på var kortsida men det blir för dyrt. De är ju bara SÅ dyra. Nä, det får va.


När vi senare på eftermiddagen kom hem efter Herr A´s simskoleavslutning så hade de fått McDonalds och då fick de äta ute på balkongen för första gången i år. En sorts invigning alltså. Fast utan grön matta och skydd. Det kommer upp imorgon tror jag bestämt eller kanske ikväll. Det är så otroligt skönt ute idag. Så där varmt som det är om sommaren. När man kan sitta ute och njuta till klockan är sen. Underbart!!

Till middag, som vi just nu gör så blir det grillad lax med grovsalt, kokt potatis, smörstekt dill och färskriven pepparrot. MUMS!!!!

Kramen

1 kommentar: