onsdag 12 maj 2010

Provtagningar & syskonlunch

Idag har det varit 2 olika provtagningar. Först 08.40 på Sahlgrenska, Obesitasmottagningen. Det visa sig att jag bara skulle ta ett stick i fingret - inte så farligt med andra ord. Klockan 9 hade jag sedan tid hos min Dr. där. Ett slags uppföljningssamtal ang lite av varje. Ja mitt blodtryck var ju ganska högt denna gån 155/110 och 150/100 hm... Inte så bra, men som jag sa till de: "jag vet vad -20kg gör med blodtrycket och nu har jag en op.tid (HURRA) så de som jag tyckte att det kommer att ordna till sig i sinom tid.

Efter Sahlgrenska bar det av till Frölunda Sjukhus för provtagningar där. Jag var väl där vid 10 tiden nått och bröjar då bli rätt trött och slö liksom. Torr i munnen och hungrig. Jag ahr då varit fastande sen 24.00 kvällen innan. Att ta proverna gick jättebra. Jag är rätt svår stucken och det misslyckas alltid i allafall en gång men denna gån tänkte jag att jag säger inget om det utan ser hur det går och det gick poå första sticket. TOPPEN!!!! Ja vart så nöjd. Sen drack jag 5 muggar vatten innan jag åkte till min systers jobb.

Vi gick till en Thairestaurang för att äta lunch. Det verkar som om det är enda gången vi kan få tid tillsammans UTAN massa öron omkring oss. Så¨fort vi sätter oss ner hemmavid för att prata så kan man ge sig tusan på att nått av barnen kommer och ska va med...Lite frustrerande faktiskt. Vi hade en högst trevlig lunch och sen åkte jag hem till mannen. Åkte och handlade lite mat och även lite för syrran. Hon har verkligen problem med att få dygnets alla timmar att räcka till för allt hon måste göra så jag erbjöd mig handla för henne när vi ändå skulle göra det. Hon vart så tacksam men egentligen så är det inget att snacka om. Så många gånger som hon har ställt upp för oss så kan vi gott göra det vi kan för henne nu när hon verkligen behöver det., Känns bra att kunna hjälpta till med nått.

Nu är jag så trött så min rygg snart går och lägger sig utan mig...den värker alltså.

God natt på er alla som orkar läsa vid denna sena timmen.

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar