lördag 15 maj 2010

Bra idéer...

Jag och Fröken J satt och kollade på ett tv program idag. I reklampausen så sände de en reklam över ett kaffe märke, kommer inte ihåg vilket men det gick ut på att en tjej sitter på ett café. Servitören kommer fram och ger henne en kaffe. Hon säger "Tack Peter" Tvärs över gaten är det nån som ropar "Hej Annie!" typ och hon inser att hon inte känner igen vem det är. Har typ inte en aning. Hon funderar, tittar ner i sin kaffekopp och kommer på en kanonidé. När mannen som hejat på henne kommer fram ropar hon på servitören "Peter, kom och träffa min kompis..." "John" säger han och hälsar på servitören. Sensmoralen? Ja, att kaffet ger dig bra idéer...eller...

Jag får alla mina bra idéer när jag sitter på toa. Varför gör man ingen reklam om det?? Seriöst...
Det är också där inne som jag får mina "aha:n" ibland. Saker jag har grubblat på. Svaren kommer liksom bara fram där inne. Det kan vara ett problem, jag måste hitta en lösning på och så sitter jag där och vips:"Det är ju så jag ska göra!"

Det var på en toa för 20 år sen som jag insåg att mitt pass var hemma i Sverige och jag var i USA och skulle flyga hem veckan därpå. Ingen bra kombination!! Då fick jag panik. Det löste sig dock...efter ett par varv men ja, jag kom hem.

Undrar om politikerna ivärlden hittar alla sina lösningar när de är på toa. Kanske kunde man lösa världssvälten, atomkrig och mellanösternkonflikten med ett toabesök. "Du vi tar mötet på toa om tjugo minuter. Tar du ettan tar jag tvåan..." Kanske skulle man skippa fikat...men ha gratis sponsrat toapapper...

Ok nu spårar det här inlägget ut känner jag men faktum kvarstår. En del läser böcker & tidningar på hemlighuset. Mina bra idéer kläcks på toa så är det bara...

Kul med reklam...

Kramen

1 kommentar:

  1. Ja visst är det så, själv kommer jag på mycket bra när jag är på toa. Tycker iden om "toamöten" verkar kanon. Tänk dig *Obama och gänget på "toamöten"

    SvaraRadera