söndag 23 maj 2010

"Vi ska bara titta på en klänning..."

Så lät det när min systerdotter ringde igår kväll. Hon hade hittat en avslutningsklänning som hon ville jag skulle titta på för att se om jag kunde sy in den. Sen skulle vi åka hem. Jomen visst... Jag gick på den igen!! Är det nått jag numer INTE tycker om så är det att gå i affärer bara för att...titta. Dessutom var jag tvungen att ha med Herr A. Det började ju lagom bra. Det är då 20grader varmt ute och han vägrar ta på sig shorts - han har på sig mysbyxor med långa ben, långärmad tröja och stövlar som är vinterfodrade.... Ok...??? jaja...

Vi kom iväg och i bilen säger de att vi ska till Nordstan. Hade jag vetat det innan hade jag inte åkt med. Jag avskyr Nordstan. Går bara dit om jag verkligen bara måste. Nåväl nu var vi ju på väg så det var ju bara att bita i äpplet.

Klänningen som C hade valt var väl inte riktigt i min smak men den var ljusgrå, silkig, fin och väldigt KORT. Och kunde jag sy in den jodå det ska nog gå. Sen provade hon en vit jättefin klänning mer i min smak. Den blev så fel på henne. Vi titta på varandra och "nej" sa båda två. Tänk att en sån fin klänning kan bli så fel... Jaja, hon köpte den korta grå och en svart bolero att ha till. Hon kommer att bli jättefin.

Själv hittade jag en vit klänning på Kappahl till Fröken J som jag köpte. Och som alltid när jag handlar nått så får jag ångest. Tankar som "hon behöver den verkligen inte" & "vi har ju inte råd egentligen" kommer hela tidne och jag får liksom svårt att motivera köpet. Nu köpte jag den iaf och hoppas att Fröken J tycker om den och att den passar henne. Grejen är den att jag lovat sy en klänning till henne men det gjorde jag mest för att det blir billigast om jag syr men den här klänningen blir inte billigare att sy. Den har två sorters tyg, dragkedja, smockat liv och spets på och allt det + tiden det tar att sy gör att det blir inte billigare och då kan det faktiskt kvitta. Om hon sen vill ändå att jag syr en så får jag väl byta tillbaks den då... Det visar sig snart.

Kollade lite på XLNT avd. också när jag gick förbi. Men det vart just bara det - gick förbi. Känner inte alls för att köpa nått nu. Ska ju snart opas och det är ju verkligen att slänga pengarna i sjön. Möjligen till nästa sommar.

Helgen har också inneburit att vi varit hamstervakt åt grannarna för lilla Snövit som är en dvärghamster. Både Herr A & Fröken J är helt betagna av denna lilla hamster. Och vill jsälvklart ha en egen nu går inte det för jag är pälsdjursallergiker - thank god!!- och det är Fröken J också mer inte lika mycket som jag. Jag sörjer inte nämnvärt detta att inte ha husdjur men det gör tyvärr mina barn. Men detta med hamstervakt är rätt ok. Hon är jättemysig det kan jag hålla med om men som P sa "intresset har ju börjat avta något nu. Nyhetens behag har liksom gått över..." Jo det brukar ju bli så. Då är det bra att va hamstervakt för då kan de gulla lite och sen bara lämna tillbaks henne. Passar aldeles utmärkt!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar