fredag 7 maj 2010

Herr A är arrrrg

Just nu är Herr A så arg som en 6½ åring kan bli.

På vägen hem från skolan sa han att han ville vila från simskolan idag och visst det fick han. MEN han fick INTE ringa nån kompis sa vi. När vi väl kom hem så vart han arg för just det faktum att han inte fick ringa en kompis så han gick in på sitt rum och slängde sig i sängen och somnade. Bra tänkte vi då får han sova en stund och sen är han på bättre humör. Yeah right!!

Han vaknade och kom upp med orden: "Go´morron mamma!" Redan där borde jag anat oråd. Jag skickade iväg Fröken J att åka till badhuset med en kompis och gick upp till datorn för att läsa nyheterna på Aftonbladet. Då braka det loss. Först gick det åt 10 minuter för mannen att förklara för Herr A att det inte var lördag utan fortfarande fredag. Sen ville han ringa sin kompis men då sa jag att nej det blir inget med det för du var inte på simskolan. En oerhörd frustration spred sig i hans lilla ansikte och sen hoppar han jämfota upp å ner medan han skriker "men åh ni kunde väl väckt mig!"

Ja det hade ju verkligen hjälpt. Jag förklarar återigen för honom varför och ja, det hjälpte inte.
Till saken hör att Herr A nyligen har tappat sin ena framtand och den andra är rätt lös den med. Det hela medför att den vinglar liksom lite i mun på honom, han läspar lite så där som de gör när de är tandlösa och sen är han så arg att han nästan gråter. Det är liksom inte läge att skratta då. Men gu vad jag fick bita mig i tungan för han ser så rolig ut med sin tandlösa mun, läspande och så arg...

Suck ibland är det roligt & svårt att va mamma på en å samma gång!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar