tisdag 18 maj 2010

Dansa med Helen Sjöholm

Ännu en dag till ända snart. Rätt händelserik, och trevlig. Jag hade planerat en dag där jag skulle få gjort en massa på en liten lista som jag skrev igår kväll. Sen ringde min goda granne P imorse och sa att "du jag är hemma om 10 minuter. Jag sätter på kaffet så kan du komma över på frukostfika så kan vi planera lite inför 12/6". Jamen det tackar man ju inte nej till.

Först då: 12/6 då ska vi ha en Scrappträff här hos oss i Surte och i vår samlingslokal. Hit kommer då inte tjejerna från min scrapcirkel utan P´s släkt från Halmstad. Mostrar, mamma, kusiner, barn och ja, det är ett glatt gäng. Jag och P var nere hos de i Halmstad i januari (om jag inte minns fel) och då sov vi hos P´s mamma och scrappade hela lördagen. Sen åkte vi hem på söndagen. Det var så hilma kul och de blev så sugna på att komma hit så då bjöd vi hit de. Det ska bli jättekul. Mer om det senare...

Så då satt vi där och drack kaffe och pratade. Och varje gång säger vi att nu ska vi inte BARA prata om våra små 6½ åringar- och ändå sitter vi där och pratar om de. De är väldigt lika i mångt och mycket våra små. Har sina egenheter och behov så egentligen är det bara SÅ skönt att prata med henne för vi får ventilera båda två om våra funderingar & ge tips om vi har några att dela med oss av.

När vi sen förflyttade oss till vardagsrummet för att göra små välkomstkitt inför Scrapträffen 12/6 så sa vi att "nu pysslar vi bara" och det gjorde vi.
Jag gick hem vi ett tiden och då tvättade jag en maskin tvätt - stod på min lista. Städa mitt rum-stod också på listan och det blev gjort. Sen fick jag skickat iväg ett paketbrev til, min kompis A i Stockholm med snören & garn. Det ska hon ha till små välkomstkitt den 29/5 då hon ska ha scrapträff hemma hos sig. Då ska jag & S dit. DET ska också bli jätte jätte roligt.
Försökte få med oss P men hon kunde verkligen inte få ihop tiden och jobbet så det får bli nästa gång. Så jag har mycket roliga träffar att se fram emot nu och det känns riktigt härligt.

Just nu är jag jättetrött och väntar in min man som är på väg hem. Så fort han kommer stänker jag gå till sängs. måste bara först höra hur han haft det. Han har varit skådis idag. Han jobbar som frilansande rollbesättare till vardags och brukar ju tillsätta rollerna. Bl.a till "Simon och Ekarna" som de spelar in nu i Göteborg med omnejd. Regissören ville att han skulle ha en roll så det fick han. Det är lite kul för att alla regissörer och producenter tycker han är jättebra skådis - men inte jag. Jag är vekligen han största kritiker. DOCK måste jag tillägga att jhag faktiskt tyckte han var bra i sin roll i sista Saltön som han gjorde. Han spelade mot Eva Funke och var hotellportier/servitör. Där var han bra!

Idag när jag smsa honom om när han trodde han skulle vara hemma fick jag till svar "kvar, men är nog klar snart". Sen kom det ett sms till där det stod. "fick just dansa vals med Helen Sjöholm i en scen. Jag och dansa..." STACKARS Helen Sjöholm, för den karl kan INTE dansa. My god! Jag skratta så jag fick tårar i ögonen nästan... Nu låter jag elak jag vet men vi har sån humor jag och min man. Lite ironisk, bitig, besk, underbar engelsk sån. Eller som jag & syrran brukar säga till folk att vi har: "vi har en rå men hjärtlig ton". Det har jag och min man med. Sen är det ju så att utan humor i livet skulle det vara pisstrist ju. Jag ska berätta mer om min man senare, nu - ska jag gå å lägga mig!!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar