lördag 22 maj 2010

Sol och sommarmat...

Annars har dagen gått i värmens tecken. Solens värme. Jag har dessutom jobbat idag. Egentligen har vi inte öppet på lördagar men idag hade en förening Trädgårdsmarknad runt min arbetsplats. På parkeringen och utanför våra lokaler. Där kunde man köpa alla möjliga växter, plantor, sticklingar & blommor. De sålde på våfflor & kaffe och jag satt mest inne i våra lokaler och sålde souvenirer. Och det var JÄTTEKUL.

Det började dock lite vingligt. Jag kom dit och skulle ta ut min handkassa och upptäckte att dörren till kontoret var låst. Ok, ingen handkassa. Jag gick ut till föreningen och frågade om råd. Jag fick låna 100 kr av de till en början. Sen behövde jag inte använda de för efter nån timme kom en arbetskompis förbi och titta in och då hämtade hon handkassan. Och det var tur för det kom massor av folk och jag hade fullt upp hela tiden till skillnad från vanliga veckodagar när det inte kommer en själ ibland. Chefen tittade in och jag sa det till honom att sådana här tillställningar borde vi ha fler gånger om året för det drar ju folk. Det tyckte han var en bra idé. Men så är ju hela hans huvud fullt av idéer som inte blir nått av men man kan ju alltid hoppas.

Eftermiddagen spenderade jag hemmavid och till middag gjorde jag en sån himla god sallad. Tog en påse mixad sallad, lite extra ruccola, gurka, massor av purjolök, fetaost och vattenmelon. Över det slog jag en dressing på olivolja, honung, balsamvinäger, basilika & lite salt. Jag tog även på svartpeppar & flingsalt. Till det hade mannen grillat fläskytterfile och det var så gott så jag vet inte vad. Den salladen ska jag göra om igen snart!!

Nu ska jag krypa till kojs!!

Kramen & go´natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar