måndag 17 maj 2010

Trötter har slagit rot...


Hela dagen idag har jag varit trött, trött trött... Jag tror det är våren som sätter griller i kroppen. Pollen i luften, värmen som sakta smyger sig in, fåglarna som väcker en på morgonen, luften blir klarare på nått egendomligt sätt, bladen slår ut och det spritter i benen liksom. Det är nu livet borde vara lättare. Men för mig har våren alltid varit tyngre. Ju äldre jag blir dessto lättare blir den - låter kanske konstigt men så är det. Numer har jag barn & familj som gör livet roligare - det hade jag inte förr. Det var därför våren alltid var tyngre för mig. Däremot blir jag varje vår trött. DET blir inte lättare ju äldre jag blir. Snarare tvärtom...

Just nu känns det som om Trötter har slagit rot i min själ. Jag har inte gjort annat än gäspat idag. Sen är det ju så att maj håller på att ta slut och nu blir det juni. Vilket innebär att jag snart ska börja pulvra igen för att förbereda mig inför operationen som ska bli 31 augusti. Det ska bli så skönt att äntligen få op. Fast tanken på pulver 3 månader som det faktiskt blir är mindre lockande. Jag vet ju hur dåligt jag mådde av det sist. Bara jag såg påsarna så vände det sig i min mage. Hur blir det nu då?

Av den orsaken så har jag efter mycket moget överläggande med mitt inre jag tagit det beslutet att börja pulvra på halvfart 1 juni och på helfart 1 juli. På så sätt blir det inte så drastiskt och förhoppningsvis så blir jag inte så illamående igen. Det här måste verkligen lyckas!! Det finns ingen annan utväg känns det som. Det måste till nått drastiskt som op. för att gå ner i vikt OCH HÅLLA DEN.

Att gå ner i vikt är egentligen inte så svårt. Det kan alla göra. Det är att hålla den som är kruxet. Jag är väl medveten om hur det gick efter förra pulverperioden. Jag gick upp allt igen när jag väl börja äta igen. Snacka om att känna sig som en "loser". Men jag vägrar låta det hända igen. Denna gång ska hela familjen in i det. Här ska skapas nya matrutiner under dagen som gynnar hela familjen för tro mig -det behöver min familj. Det ska bli mitt "misson in life".

Först ska jag dock ta tag i en bit av mitt liv som är oavslutat. En viktig del som jag måste få rett ut för att få mitt huvud med på hela denna förvandling som krävs. Min ADHD. Roten till -antagligen - en hel del smärta genom mitt liv. För där är en sak som är säker. Psyket hänger ihop med resten av kroppen. Mår du inte bra i huvudet så mår inte heller kroppen bra. Och det mina kära vänner - är en sak som jag kommer att återkomma till i ett något längre inlägg längre fram. Det kanske blir en bok av det t.o.m nån gång i framtiden.

Nu ska jag vattna min blommor!!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar