tisdag 11 januari 2011

En bra dag...

Jaha, kanske man ska börja med att skriva hur invägningen gick idag. Jag har ätit godis i helgen och kännt mig allmännt uppblåst så det är inte underdrift när jag säger att jag inte hade några som helst förhoppningar på nån viktnedgång. Döm om min förvåning när vågen visade -2,6 kg!!!
Blev så förvånad att jag fick väga om mig. Det är ju jättebra. Tusan så bra jag är!!! Och mitt öga blir barar bättre å bättre för varje dag som går. Bra det med.

Annars så skulle jag jobba med mannen idag var det meningen, men barnen var hemma idag med och ja, där sket det sig liksom. Skjutsade dessutom mina systerdöttrar till olika aktiviteter idag så ja, där gick den dagen. Fast det gjorde inget. Får jobba mer intensivt imorgon istället.

På kvällen kom en gammal granne förbi - bara så där. Hon gjorde en GBop 14/12 och det var så himla kul att se henne igen. Hon har också gått ner i vikt och det syntes verkligen. Man ser det i ansiktet främst. Ja det är ju lite svårt att se nu när alla vinterkläder är på men det syns på henne. Så vi pratade vi op, biverkningar, byskvaller och lite annat smått å gott. Fick ett tips på en uthyrare av gåband/motionscyklar som jag definitivt ska kolla upp imorgon.
Igår när jag kollade runt i lite andra bloggar hittade jag en som jag fastnade för. Hon tar mycket foto och det märktes verkligen för hennes bilder är jättevackra och genomtänkta.
Från hennes blogg tog jag denna bilden (vill bara säga att jag har fått tillstånd av Jessica att lägga ut den). Till saken hör att hon hade gjort ett mumsigt kvällsmys till sig själv med yoghurt, banan och flingor och kanel.
Jättekul, för kolla vad det står på kryddburken. Klicka på bilden så blir den större...hahaha..det där ska man nog akta sig för att äta...
Kramen

5 kommentarer:

  1. Grattis till ditt minus, bra jobbat!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till kanonminuset :). Du chockade kroppen med godiset så den fick sätta fart ordentligt på omsättningen ;). Men du, låter inget vidare med cayennepeppar till. Annars är det samma som jag äter till frukost varje morgon i stort sett :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, va bra. Ett jättegrattis till dina minus :D. Och vad skönt att ögat blivit bättre.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. *hahaa** det kanske är just Cayennen som sätter fart på förbränningen!

    Grattis till Superbra vikttapp den här gången! :)

    SvaraRadera
  5. Är det så man skall göra? Äta massa godis? Det knepet har jag inte provat, men jag kommer inte att göra det heller... JAG VILL OCKSÅ RASA!! Fy fan vad jag är avundsjuk. Skäms inte ett dugg för att säga det heller, det får faktiskt vara nog nu. KRAM

    SvaraRadera