onsdag 5 januari 2011

Om att göra ett jobb ogjort...

Jaanä den här dagen har väl inte varit min bästa dag detta året....o hur lät det nu då. Jaja, hur som helst. Jag började ju jobba igår med mannen och då var det till att leta upp lämpliga statister på Statist.se. Enkel match. Vid dagens slut hade jag 814 st i en mapp klara att gås igenom och kollas upp idag. För jag hade inte gjort det när jag la in de i mappen - tror ni jag ångrade det idag eller?? va va VA!!!!

Ok, så här är det. Statist .se är en sida bara för statister. Där kan vi som rollsätter/statistletare alltså seriösa företagare/företag leta statister. Jag skrev in mina sökord och ja började spara. Då är det nått fel på sidan för jag kan bara gå igenom 10 sidor i taget, sen hänger sig sidan och jag får logga ut o logga in igen. Ok, inte så jobbigt tänker du nu. Men om jag säger att det är 110 sidor att gå igenom. Vad säger du då??

DESSUTOM så upptäcker jag idag när jag ska gå igenom alla att det tar 1 minut att ta bort en statist från min lista med 814 st. Antagligen är det för att det är så många sparade och ja...jag vet inte. Efter att ha suttit i 15 minuter och tagit bort endast 3 st av mina 814 så ger jag upp. Då har det dessutom visat sig att de jag lagt in sist, ca 50st inte har nått telefon nummer medskrivit och ja, då måste jag ta bort de för det är ju liksom ingen ide om man inte kan få tag i personen i fråga. Suck, jag blir så trött.... Hänger ni med? Inte jag heller så jag tar bort hela listan i vredesmod och bestämmer mig för att börja om från början. JamenjagblirjusåjävlaINTEgladfördet liksom.

När jag mitt i all irritation av en slump tittar ut och ser att det SNÖAR igen så bryter jag nästan ihop och gråter hysteriskt en så där tio minuter. Sen återgår jag till att svära åt datorn. Är ju egentligen inte datorns fel men det är liksom lättare att skylla på nånannan än inse att man själv gjort fel...bah, ja det funka ju typ inte.

När jag suttit med nya listan-där jag går igenom varje statist med en gång och SEN sparar de- och kommit upp i 249st kommer mannen yrvaken in och undrar hur det går. Jag tror bestämt att jag inte var så värst trevlig i mitt svar, för han avlägsnade sig ganska snabbt ut från mitt rum.....hm... typ nackdelen med att jobba hemma med mannen. Nåja, jag fick ju förklara lite senare när vi åt lunch vad som gått snett och han sa inget. Som tur är så har vi ju ett eget statiststall som vi också ska utnyttja såklart och det är en himla tur.

Vid 3 begav vi oss ut i snöyran och bort till Netto för att handla. Handla mat & mys inför helgen så nu behöver vi inte gå utanför dörren på hela helgen...yeah right. Som om 5 l mjölk skulle räcka till lördag med en son som dricker kanske 1 l om dagen...NÄSTAN, vill jag bara tillägga där. My god! Sen hämtades barnen och sen hem för att komma hem till samma sak som alla andra dagar. "Mamma jag vill leka med nån?" Och då är kl. ½ 5 och det är mörkt ute. Kallt, vindigt, kallt, blött, SNÖ ÖVERALLT, kallt. .... "Ok......lek med snön", fräste jag. Jodå, jag är en väldigt pedagoisk mamma....oftast...ibland...när jag vill...typ....

Suck ja, efter ett moderligt samtal med den lilla vilsna uppenbarelsen till dotter så rätade vi ut ett par saker och imorgon har de en sk. playdate hon & kompisen. Framförhållning, jag tror det finns ett sånt ord i NE nånstans. Undra vad det betyder?? Nån som vet??

Den här trötta mamsen ska nu gå å knyta knut på sig själv och somna gott på kudden!!

Kramen

6 kommentarer:

  1. Oj det lät väldigt jobbigt och avancerat det där.
    vad är det för film ni jobbar med nu? för jag antar att det är någon? ^^ eller behöver det ju inte vara.
    tur att det blir bättre iaf :) hehe.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ahh.. du har att göra kära du.. Den sidan, jag har för mig att jag skrev in mig för ett bra tag sedan eller så hade jag funderingar på det ;) Känner 2 som finns där i allafall (om de nu finns kvar) har inte varit inne på sidan på länge. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas denna dag varit bättre! Ibland har man bara jobbiga dagar och då gäller det att inte tappa sugen. Världen är full av tappade sugar så den behöver inte en till!

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. nej det visste inte jag heller förr, men nu har jag läst det på fler och fler ställen att man ska äta mer nötter :) gärna för mig liksom!

    tack, vad glad jag blir att du tycker så :D
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja nog går det i perioder det där med att svara och kommentara osv.. när man har sina jobbarpass så ligger det lite mera lagom, bättre då man har tid. Men du vet jag har så mycket att skriva om jämnt ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, det lät inte så roligt. Hoppas verkligen att dagen har varit bättre! Kram

    SvaraRadera