lördag 1 januari 2011

God fortsättning på 2011!!


Firandet av det nya årets antågande skedde hos syster yster samt sällskap av lilla mamsen. Enda molnet på himlen - ja det var inte det enda så klart men...- var att äldsta dottern C inte var hos oss. Hon valde att vara med sin pojkvän och ja det kan man ju förstå.

Till detta särskilda tillfälle så hade jag tänkt att klippa sonen men ja, det blev inte av helt enkelt så vad gör man med en bångstyrig frisyr? Jo man lägger i lite gele och toppar den. Har aldrig gjort det innan då jag är allergisk mot ALLA gör det på sina söner inför varje skolfoto...men jag föll till föga igår. Det var ju inte skolfotodags så det var ändå ok. Och han blev så fin...och stor!!! Min lille kille blev 2 år äldre....suck.

Maten och sällskapet denna kväll kunde verkligen inte varit bättre. Vi hade jättetrevligt och maten vart riktigt lyckad, om jag får säga det själv. Har aldrig gjort inbakad fläskfile men den vart som sagt väldigt god. Allt gick bra att äta och jag drack t.o.m tre klunkar rött vin till maten och det gick bra. Desserten som jag glömde fota tog vi dock betydligt senare och den dumpa jag av dessvärre. Tog bara ca. 1 msk glass & pytte chokladsås, ingen grädde eller maränger med fick dumpa ändå. Jaja, gick å vila en halvtimma sen var det bra.

Till deras lilla hunds glädje var det inte jättemycket fyrverkerier i år. Förr året var det betydligt mer av den varan. På dagen sa mannen att i o med att det skulle blåa mycket på kvällen så var nog risken för att dessa raketer skulle flyga åt fel håll nog rätt stor och han hade faktiskt rätt. För vid tolvslaget gick han och barnen ut i natten för att titta. Och då kommer det en som landade ca. 1 m ifrån honom och slår ner i snön så snön yr omkring. Riktigt läskigt tyckte de små. Jag minns att det förra året var en som med nöd å näppe INTE flög in genom ett fönster i vår kåk. Vi bor ju i ett tvåvånings hyreshus, och just våran läg. ligger på andra våning.
Så nu kära läsare & vänner, vill jag bara önska er en God fortsättning på det nya året 2011!! Må det bli bättre än förra året!!
Kramen

3 kommentarer:

  1. mysig nyår du ;D
    vi hoppas detta blir bra hörrö! :)

    kram!

    SvaraRadera
  2. Låter som ni hade en fin kväll. Tråkigt med dumpningen, du kanske skulle hoppat chokladsåsen.
    En riktigt God fortsättning till dig med :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. God fortsättning vännenn :) Vilken kväll ni har haft och du, jag är den som brukar fixa till sonens hår med gele, det brukar vara han som kommer och ber mig och nu har jag köpt han en egen geletub ;)

    Kul att ni gillade maten, här hemma älskade vi den och lär säkert att göra den fler ggr. Camilla brukar ha kanonrecept :)

    Kram

    SvaraRadera