lördag 15 januari 2011

Nya foton...

...har jag tagit idag. Eller ja, inte jag men mannen. Kan inte påstå att jag gillar att folk tar kort på mig men jag stod ut. Sen skulle jag lägga in de i datorn och jämföra. Då hittar vi inte den lilla kabeln. Jamen är det inte så himla typiskt så säg??? Så det blir inga bilder i bloggen idag för jag -vi måste, min man måste hitta kablen först.

Det är liksom så i vår familj. När något kommer bort, så svär vi en del - jag en hel del, sen letar vi-jag- lite och mannen dessto mer. Och det slutar alltid med att jag slutar leta -för jag hittar aldrig det jag ska om jag fortsätter (det är faktiskt sant. Men om jag letar igen efter en dag eller två så brukar jag hitta det) Och alltid slutar det med att mannen hittar det. Jag vet det, för så är det alltid. Idé att leta från början då liksom.....hehe...

Fick ett efterlängtat paket från Stockholm idag också. Barnens julklappar från Tant A i Stkh. Fröken J fick böcker- och hon jublade när hon såg att det var Lasse-Maja böcker. Hon älskar verkligen de böckerna. Hon är en storläsare av böcker min tjej, vilken tur att Tant A jobbar på ett stort bokförlag då!?!?!!!

Herr A fick - ja inte var det pysselböcker denna gången...hahaha- det kommer han aldrig att glömma när han fick i sommras. Jösses amalia!
Han fick såklart LEGO. Och ett nytt Lego som vi inte sett förrut. Hans ögon var som tefat när han öppnade paketet och såg att det var en gul Atlantis. Inte en grön. Hm... Alla som har småkillar med förkärlek till lego vet vad jag pratar om. Och ni andra - touhg luck, orkar inte förklara. Sorry!!

Jag fick till min förtjusning och helt otippat- smink. Jag sminkar mig väldigt sällan. Är inte bra på det fast det går ju att lära sig iochförsig men jag har aldrig gjort det, mer än mascara & läppglans ibland. Men det var verkligen jätteroligt att få lite nytt smink. Jag slängde allt mitt gamla smink för ett tag sen så nu har jag inget. Jo idag har jag ju. Bla ett puder med mineraler som ska vara jättebra. Ska testa det imorgon. TACK älskade vän för våra fina presenter!!!!

Mannen drog in till Gbg och scenskolan idag. Skulle provfilma deras årsklasser idag så vi övriga myste framför tv:n och Let´s dance. Fröken J hade fått välja fredagsmys för en gångs skull (ja vi brukar inte fredasmysa längre. Det räcker med lördagsgodis tycker vi....) och valde ostbågar. Jag åt några och det gick jättebra och var hur gått som helst.

Mannen kom hem just som Let´s dance tog slut och gick in o la Herr A. När han kom ut efter en kvart så sa han att Herr A somnade med ett leende på läpparna. Vaddå? undrade jag. Jo han hade pratar om sitt nya lego och sen hade mannen nämnt Legoland för Herr A. Alltså vi måste bara åka dit med Herr A. Frågan är bara om vi har råd. Det är ju så dyrt där har jag hört och det är ju ingen idé att åka dit om man inte kan köpa nått. Jaja, vi får fundera på saken...

Nu blir det sängen gott folk!!

Kramen

6 kommentarer:

  1. jag som sett fram emot foton, well well!
    får stå ut och vänta lite till :D

    själv är jag värsta kamera slick, haha!

    kram!

    SvaraRadera
  2. Åh fan, säger du det JD. Det har jag inte märkt...hahahahaha

    Kramen på dig goding!!

    SvaraRadera
  3. Härligt med julafton i januari :). Förstår att sonen blev överlycklig, hade min också blivit :). Så ja, jag vet vad du pratar om ;). Vi lever totalt med LEGO här. Vi kanske skulle köra en träff med söner, du o jag ;)?!
    Ja, det där med kameran kan jag inte annat än att hålla med om. Jag vill helst hålla i den *hihi*. Sladdar till den är hopplöst, jag har köpt mig en dosa istället. Inte så lätt att tappa bort el blanda ihop med alla andra 40.000 usb-sladdar som finns *suck*. För aldrig är det ju rätt.
    Legoland är vårat mål i år också. Dock inte i högsäsong. Men helt klart att vi måste dit i år med sonen. Det är ju så mysigt där :).
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så typiskt om bilderna, ja vi får lugnt vänta ;) Men då väntar vi på något gott. Ja är du nöjd med besökarantalet ja då skall du inte bry dig om länkarna.

    Igår kunde vi inte hålla oss, det blev den indonesiska kycklinggratängen... mumsigt gott var det.

    Ha en fin Lördag. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej tjejen!

    Såg din kommentar på min blogg, här kommer svaren.
    Ang TRIND märket så kolla in här:
    http://www.trind.com/html/SE/Default.htm

    Jag köpte mitt på Åhlens. Och jag använder mig utav Trind Nail Repair(nagelförstärkare)

    Hoppas det var svar på dina frågor annars hör av dig. :)

    Kramar M

    SvaraRadera
  6. Grattis! Du vann tävlingen på min blogg! Kram

    SvaraRadera