måndag 17 januari 2011

Fin besök..

Ok, jag jobbar med en man som träffar kändisar stup i kvarten. Avundas honom INTE, vill jag bara klargöra. Tycker det är jobbigt att vara på tillställningar med massa känt folk. Kanske för att man inte riktigt passar in vad vet jag. Hur som helst. För tillfället så jobbar mannen med en av Sveriges största regissörer. Känd & stor både här och utomlands. Inga problem. Så idag när jag hämtat upp barnen från skolan, står i köket och kollar reklamen så kommer han in.

"Du, eh, de kommer hit på onsdag."
"Va" Jag är trött, har ont = grinig.
"Ja de kommer hit och har mötet på onsdag"
Jag har redan glömt vad som händer på onsdag.
"Jaha"
"Ja vi kanske ska städa lite och så får du göra en go lunch/middag"
Nu vaknar jag till och tittar på min man som ler så där finurligt ni vet. "jag-vet-inte-om-det är-
en-sån-bra-ide-men-nu-kommer-de-iallafall"
"Vad pratar du om?"
"Ja, JT och hans assistent kommer hit så har vi mötet här istället."
Ok!!!

Och där hade väl allt varit frid å fröjd då. No big deal liksom. Jamen nu måste jag ju städa, röja upp och röja undan, handla mat och laga den (och vad bjuder man en 80+ liten farbror på??), gömma undan tvättställningen och dessutom baka en äpplekaka. (ja det där sista kan jag ju skippa jag vet men jag vill inte slänga 4 äpplen så ja...)

Sen hör till saken att jag har gärna hem folk - helt ok. Det är bara det att där vi bor... Ok, så här är det. Vi bor i en 5:a. Den är fin å så. Funkar bra planlösningsmässigt men vi har haft en hyresvärd som inte renoverat här på 30år. Ja ni förstår ju själva. Man skäms för hur det ser ut utvändigt och standarden inomhus också för den delen. För mina vänner och bekanta skiter jag i. Det är ju så det är. Alla vet om hur hyresvärden har varit - inget nytt. Men nu, nu fann jag mig i en situation som blev knepig. Jag har aldrig skämts förr men nu gjorde jag det. Samtidigt så får han faktiskt ta det för vad det är. Han är ju inte här för att kolla hur vi bor utan kolla på mannens jobb. Vilka han provfilmat och hur de funkar.

Då uppstod ju genast problem #2. Herr A och hans stora verbala mun....hmmmm...vid närmare eftertanke så ska vi hälsa på moster proster på onsdag em. Blir perfekt. Lite kvalitetstid med syster yster & kusinerna. För att ha Herr A hemma. Nä, jag tror inte det. "Ursäkta mig, men kan ni stänga av nu. Jag ska se på film. "Ursäkta mig men kan ni gå hem nu vi ska sova" "Får jag säga en sak, det här är min karatespark"

Alltså jag älskar verkligen den ungen. Han är så god. Men vissa tillfällen får man välja helt enkelt och det här är ett sånt tillfälle som vi undviker. Hade nog gått till historien dock, hade velat vara med om det. Vi får väl se. De får kanske komma hemom och hälsa innan vi åker. Vi får se...

Annars har dagen varit ok. jag har väldigt ont i ryggen för tillfället och det är inte roligt alls. Jag har ont varje dag men ibland blir det liksom lite mer än vanligt och så är det nu. Dessutom är jag inte hungrig längre. Däremot törstig hela tiden. Man kanske skulle ta och pulvra lite istället...å där kräktes jag!! Nä, det skulle jag aldrig göra igen. faktum är att idag slängde jag alla mina modifast jag hade kvar. 3 kartonger och jag vet inte hur många proteindryck jag hällde ut. Då höll jag verkligen på att spy. Stod vid vasken och höll för näsan medans jag gjorde det. Nu tycker jag att jag luktar än...fy!!!

Nu ska jag dock knyta mig!! Orkar inte sitta längre och ja, ni vet vad jag gör imorgon...
Städar!!!

KRamen

7 kommentarer:

  1. Hehe, vissa situationer kanske det är hälsosammast att undvika :) Bra drag att åka till syrran där, tror jag... Kram

    SvaraRadera
  2. hehe oojoj :)
    men jag är helt off filmbranchen, så har ingen aning om vad JT skulle vara förkortning för? haha :D
    du får sägert till något bra!

    kram

    SvaraRadera
  3. Haha,Förstår precis vad du menar. Som sagt vissa saker är skönast att undvika. Min N är nog ganska lik din Herr A verkar det som :D
    Ta det försiktigt med städningen idag, tänk på ryggen. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  4. ja det går så bra så...... onsdag em sa du.....
    Jag är hemma vid 17.00!!!
    Alltid kul att få besök av herr A vi har sådana härliga diskussioner... *vad händer med fröken J då?? hon kommer också????

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra ide att dra till syrran, där är det säkert mycket mer avslappnat. Kram

    SvaraRadera
  6. Äh, stanna hemma och låt JT (*funderar, funderar*!!??) ta det som ni har det, med karatesparkar och allt.
    Han kanske t o m gör en liten roll för Herr A om du har tur.. *haha**

    ...eller så åker du till bästa syster och har en riktig myskväll!

    På tal om proteindryck och sån skit. Jag kan fortfarande känna smaken av den där äckliga sorten vi fick på Sophiahemmet, som smakade JÄRN.
    Jag skulle som sagt inte bli en bra vampyr, för den smakade verkligen SKITÄckligt!! *rys**

    SvaraRadera
  7. tack vad snäll du är :D hihi!
    hoppas du har en bra kväll nu :)

    kram!

    SvaraRadera