söndag 2 januari 2011

När man är en nöjd kock...

På nyårsafton så var vi ju hos syster yster och firade. Då spelade vi bl.a ett spel som de hade "Med andra ord". Det var så himla roligt så idag bestämde jag mig för att åka ut och köpa det rakt av. Bara så där. något jag aldrig gör annars. Det ska tänkas, stöttas o blöttas annars, men inte nu.

Vi åkte upp till syster yster och lämnade av Herr A där. Tog med oss lilla mamsen och åkte in till Gbg. Mamma bor där och min man städar för henne varje söndag så det passade bra. Mamma och mannen lämnade vi av vid mammas läg. och sen styrde jag bilen till den stora leksaksaffären på Backaplan. I bilen satt också Fröken J och vi gick in. Vi tog spelet och gick runt och kollade lite. Jag menar en leksaksaffär är ju ändå en leksaksaffär och barn är alltid barn. Dessutom så hade vi inte bråttom. Fröken J var väldigt nöjd.

Till slut så fick vi nog och betalade och åkte vidare till BK för att äta. Jag åt en halv hamburgare och inget mer. Vågar aldrig äta mig riktigt mätt när vi är ute å äter. Spelar ingen roll var vi är.

Sen gick vi in på Bokia och där skulle jag köpa mig en plånbokskalender. Stod och valde mellan en stor eller liten. Fröken J tyckte jag var pinsam och gick därifrån. hahahaha... Men det är inte lätt att välja det. Till slut blev det den lilla. Jag gillar när man kanha den i en liten väska, i jackfickan eller bara i byxfickan. Dessutom var den i rosa, typ mocca feeling, med nitar på. Fin. Hoppas jag blir nöjd bara. Är så kinkig när det kommer till sådana. Har en stor men som jag gillar men den är för stor så ja...

Väl hemma igen så lagade jag mat. Efter ett tips från Nettan (http://www.enkoppkaffe.com/) så lagade jag Indonesisk Kycklinggratäng. Lite som Flygande Jakob men med mer sting. Alltså den blev så god. JÄTTEGOD!!!! Vad vi åt. Och mannen åt. Han som inte gillar frukt i maten åt och tyckte t.o.m om bananerna. Det här kommer vi definitivt att göra om. Det är alltid roligt med nya recept och jag är sån som inte kan äta samma mat varje dag -som vissa andra kan...hehe. Ibland önskar jag att jag inte var sån för det ställer till det ibland men sån är jag. Men detta var enkelt att göra och som sagt väldigt gott. Prova det!!!

Efter maten snaggade jag Herr A, sen badade båda barnen och nu snart ska vi spela "Med andra ord" och ha en myskväll.

Det har varit en bra dag idag. En bra start på det nya året. Hoppas eran start har varit bra!!

Kramen

6 kommentarer:

  1. god mat det där :D
    med andra ord är ju hur kul som helst, jag är bäst på det, haha ;)
    Ha en trevlig kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut.

    Och fortsatt gott nytt år önskar jag.

    SvaraRadera
  3. Har varit nyfiken på det där spelet "Med Andra Ord" ett tag efter att jag såg en snubbe köpa det strax innan julafton! Är det passande för barn, vuxna, gamla hela familjen eller vad? :)

    Svar: Ursäkta att svaret dröjt...
    Tack ska du ha! Ja en väg ut finns, jag hoppas bara den inte är alltför krånglig!

    Och ja, Björnkillen är helt otrolig... Jag har aldrig mött någon som honom förut, någon som stannar i vått och torrt och verkligen ger mig den typ av stöd och kärlek jag behöver.

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Länken funkar inte :( Är nyfiken på receptet! Låter som ett kul spel, jag som gillar ord (korsord). Ha en skön dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som ett bra spel :) Här går det i perioder med att spela, mest är det med sonen. Nog är han en idiot den där stefan hanna ;) Kram

    SvaraRadera
  6. tack så mycket :D
    nej jäkla hår. börjar få glipor i hårbotten också :O varför jag liksom? :(
    Kram!

    SvaraRadera