lördag 15 januari 2011

Nya Bilder!!!


Kan inte säga att jag jublar över bilderna men här är de iallafall. Och jag vet inte vad som hänt med dessa bilder som jag tog första gången, men det vart nått fel i överföringen tror jag för den vart jättesuddig. Jag frågade min man om han visste vad som hänt. Hans kommentar var bara för mycket. "Kan du inte ta om de?" Jamen att jag inte gör det... dööööööööööö!!! "Men kan du inte ta å dunsta?!" Blev lite sur på honom för han sa inget om vilken skillnad det var på bilderna. Men jag är inte förvånad. Han är sån min man. Han ser inte. Han bara är sån. Om jag hade påtalat för honom, ja då hade han sagt nått men ja....

Det skiljer faktiskt ganska exakt 20 kg mellan bilderna. Den första bilden (där jag har lila tunika) är tagen dagen innan op. Alltså 3 oktober 2010. Den andra bilden (där jag har röd t-shirt) är tagen i går 14 januari 2011. Och nej bilden är inte lutad, det är jag som är sned i ryggen. Syns det?? Jag har en lätt snedvridning på ryggen - sk scoilios och den syns rätt tydligt på de gamla bilderna....typ!!

Till och med jag ser skillnaden. Sen är det ju detta med hur man ser sig själv. Inte helt enkelt. Jag har funderat mycket på detta. Jag har läst om Soulsister och hennes kamp med självbilden och jag erkänner att jag har samma dilemma. Det är verkligen svårt. Det svåraste jag tycker är ansiktet. Jag tycker jag ser sjuk ut. Folk omkring mig säger att jag ser bra ut men när jag ser mig själv på kort eller i spegeln så har jag svårt för det jag ser. Jag ser bara ett härjat ansikte... Det är lite jobbigt tycker jag faktiskt...
Min goadste vän i Stockholm sa lite fint att kanske är det för att jag inte mått så bra direkt efter op som gör att jag tycker det. Jag mådde ju rätt illa ett långt tag efteråt och det var jobbigt. Och kanske hon har rätt.... Jag ser ju på kläderna, känner att jag minskar och jag är så himla glad för det. För det är ju det jag vill. Jag märker det på min vigselring, som nästan ramlar av varje gång jag tvättar händerna. Antar att det tar tid att vänja sig vid allt detta nya. Som det tar tid att vänja sig vid den nya lilla magen. Får helt enkelt jobba lite extra på detta. Kanske ska man börja använda lite smink??? Men det är verkligen inte jag med smink till vardags. Till fest - ja men inte annars. Jo jag kan använda mascara & läppglans men that´s it liksom. Har svårt att ha massa krämer och sånt i ansiktet - får liksom panik på sånt. Då jag har problem med att jag är så varm av mig i normala fall så blir jag ( med all medicin som jag äter) ännu mer svettig i just ansiktet. Och att då ha massa krämer är inte direkt det mest ideala. Men vi får väl se...
Nu ska jag natta småbusar!!
Kramen

8 kommentarer:

  1. Wow vilken skillnad!! Måste kännas underbart ju!

    SvaraRadera
  2. wow vilken skillnad hörrö!! din man borde säga det till dig varje dag tycker jag! :)
    jätte bra jobbat!! sjukt!

    tackar! :)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Hallå ja, här snackar vi verkligen stooooor skillnad! O karlar är ju som karlar är, eller hur?! Jag har en som är tvärtom när det gäller att det syns. Så jag tror inte på honom istället *hihi*.
    Du det där med kräm i ansiktet är något vi måste ta ett snack om. Har man den känslan som du har om att den känns så är det inte rätt sort, för med bra hudvård blir det ingen beläggning i ansiktet. Men jag vet vad du menar ;).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men jisses Inger vilken skillnad! HÄRLIGT! O du, nu är det dags för nya byxor, dina jeans är ju alldeles för stora!
    Du är jättefin! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Vilken skillnad, så härligt att se.. ja se män, de brukar inte reflekteras på sådant. Men du din scolios, den ser ju ut att vara bättre nu än innan. Känner du av det ?

    Ja den sidan, det är bara en sida där man registrerar sig en egen sida och samlar på sig poäng. så det är ju ens egna uppgifter man skall fylla i.. Kram

    SvaraRadera
  6. Tack alla!! Och ja du har rätt Soulsister, det är dags för nya jeans..hahhaha...
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Ja jävla män! :) Men du ... woaw... det syns jätte mycket och grattis till dig. Säger som imsavims STOOOOOOR skillnad! Så jätte kul att få se. Tack. Kram M

    SvaraRadera
  8. Grattis! Jättestor skillnad. Håller med Katarina, dags för nya jeans! Kram

    SvaraRadera