fredag 28 januari 2011

När man borde hetat virrpanna eller nått...

En sak är säker: Man ska INTE blogga när det är sent och man är toktrött!!!

Förra inlägget jag skrev var en längre kommentar till en kommentar jag fått på mitt förra inlägg. Och hur tusan skulle ni veta det??? Var inte det självklart uppenbart för er....Jamen eller hur inte alls!!

Det roliga i det hela - så här efteråt - är att när jag skrev det så var det ju glasklart. Vaddå eller?? Men sen när jag läste det dagen efter så vart jag helt förvånad för att säga det minsta. Jag bara satt å garva och fatta knappt vad jag skrivit själv. Tänkte först jag skulle ta bort det men nä, det får stå kvar som skräckexempel över hur man INTE ska skriva ett inlägg, sent och när man inte är på topp liksom. Vilket svammel.... Suck ja...

Annars då? Jo jag har haft huvudet fullt av olika tankar som florerat. Mest runt och om sonen. Det händer mucket i hans huvud / i skolan just nu och jag har haft lite svårt att sortera mina tankar där. Idag var jag i kontakt med en specialpedagog på Np teamet som tyckte jag skulle gå vidare med det till Habiliteringen som kan hjälpa oss. Så nu inväntar jag samtal därifrån. Hoppas att jag kan få hjälp med hur jag ska nå fram till sonen, hur man förklarar på ett bra sätt så han förstår. Det finns hjälpmedel att tillgå där så det ska nog bli bra. Iallafall så känns det bättre coh det är huvudsaken.

Sen har det börjat kännas lite "tungt" här med annars. Vet inte vad som är fel. Har stått still nu i 3 veckor och det är ju en bra sak, för det är iallafall inte viktuppgång.
Sen är jag så himla trött på väder, vind & årstid. Nu får det banne mig slå om snart och bli varmare & soligare. Det här är bara för dystert. Försöker hitta på saker som får mig att må bättre men det är inte helt lätt när man har tokmycket jobb att göra. Jaja...

Nu, som sagt, måste jag jobba så det blir mer imorgon eller senare. Men hörrn´ni, sorry för förra inlägget!!!

Kramen

6 kommentarer:

  1. Haha, ja som det kan bli ;-)
    Tittar in för att önska dej en skön helg och tacka för kommentaren.
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  2. hahaha man är sådär trött ibland, men de är okey;)
    tråkigt att de står still, men som sagt. det går ju inte uppåt :D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag fattade heller ingenting på förra inlägget men kunde inte med att skriva det i kommentaren då ingen kommenterat innan... :) Skönt att man inte är ensam! Kram

    SvaraRadera
  4. Du är ju för härlig :). Fast å andra sidan så blev det ändå inte riktigt solklart, även om man läste det "ihop" med inlägget där det skulle vara *hihi*. Inte för mig iaf. Men ibland är det skönt att vara lite virrig, om du frågar mig ;). För den klubben är jag med i, virrpannornas klubb :). O du, det är gratis medlemsskap om du vill vara med. Kassör kanske ;)?!
    Jadu, vikten, den vikten. Våra kroppar tar en paus, helt klart.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha.. ja så kan även jag göra, skriva precis som om besökarna skall fatta exact vad jag tänker ;) Kram

    SvaraRadera
  6. *haha**...och där kom en lika virrig förklaring!

    SvaraRadera