lördag 8 januari 2011

Slappa dag...

Idag har varit en slappa dag verkligen. Ögat mår inte bättre än men det tar väl sin lilla tid antar jag. Imorse åkte jag till apoteket och hämtade ut droppar, salva, panodil, tryptosol & B12 tabletter. Så nu har jag tabletter ett litet tag framöver, hehe. I veckan som kommer ska jag till VC och ta prover & blodtrycket. Ska bli spännande och se vad trycket är. Har ju alltid haft högt tryck och förra gången jag gick ner 20kg så gick trycket ner betydligt. Så lågt som det var då hade jag inte haft på 15 år, så som sagt ska bli spännande...

Till lunch gjorde jag hemmagjord pizza idag. Min vart godast. Tomatsås, skinka, banan, ananas, curry och ost. Mums.... Fröken J var böjd med deras hawaii, och mannen fick champinjoner, salami och färsk tomat på sin. Är en nöjd kock igen. Amazing!!

För ett tag sen så skrev jag om våra grannar och deras, något minst sagt konstiga juldekorationer. Idag kommer en bild. Klicka på den så får ni se den i sötrre format. Erkänn att det är fult??? Jag menar de kunde lika gärna varit utan nån juldekoration tycker jag. Men smaken är som baken - delad. Thank God för that!!
Annars har dagen inneburit vila, sovit en stund, löst lite korsord och löst lite mer korsord.
Imorgon bär det av in till stora Götet för att gå på Disney on Ice. Ska bli spännande. Herr A undrade vad det var för något och som den pedagogiska pappan han har så sa mannen att det är "massa figurer som åker skridskor i en stor hall". Varpå sonen mycket surmulet sa: "Åh fy vad träkigt!" Jamen vilka trist jävla förklaring. Jag tyckte också det lät trist. Nåja, det blir nog bra.
Kramen

3 kommentarer:

  1. Usch vad fult! Tack och lov har mina grannar bättre smak! Kram

    SvaraRadera
  2. snyggt pynt, hahahaha :D
    sådär ska inte jag ha det i framtiden!

    gott med hemma gjord pizza, mumma :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, vilka dekorationer.. kan ju inte påstå att dte är vidare snygg inte ;) Kram

    SvaraRadera