måndag 15 november 2010

En fika i lugn & ro...

...trodde jag att jag skulle få idag. Följde ju med mannen till tandläkaren idag i Kungsbacka. Han skulle dra ut två visdomständer och jag tänkte gå in på Kungsmässan medans han gjorde det och ta en fika. Först tog jag en sväng inom Indiska och ja där hitta jag ju inget fint.....Eller hur?!?!! Bara en hel del underbara saker - mest härliga muggar vilket jag verkligen behöver nya.

Nåja, jag köpte en cappucino & en baguette med ost & skinka. Slog mig ner och smsa lite med syrran. funderade på om jag skulle åka ut till Onsala och titta till pappas grav... Då pinglar det till i mobilen. Mannen: "Klart!!" Ok, jaa nä men det vart ju att be om doggiebag och lämna hälften av cappucinon och hämta upp honom.

Väl hemma så ringde telefonen. Då var det min jobbarkompis J som ringde. Vi har ju haft ett problem med en tjej på jobbet som är alkoholist. Efter semester så har hon varit full på jobbet varje dag. Ibland mer ibland mindre men tillräckligt så att det blivit ett problem. Och det är så onödigt egentligen. Min chef har inte vetat hur han ska gör/bete sig så han har bara blivit mer o mer irriterad. Vi andra blir bara frustrerade. Det har skapat en ohållbar situation. Högste chefen skulle skriva brev till henne och säga att om hon går på rehab så är hon välkommen tillbaka sen. Ordförande i en förening som "bor" i samma hus som oss vill bara slänga ut henne - ingen pardon liksom. Ingen vet vad som är bäst och alla tvekar. A har dessutom ett sju h-s humör och det vill ingen av oss dra på sig.

Så idag ringer då J och säger helt enkelt att A är död. SAY WHAT!!!!! Men det är ju inte klokt... Jag blev förfärad verkligen. J sa att A´s dotter ringt tidigare i morse och sagt detta. Hon visste inte hur hon dog, var eller när. Jag sa att jag hoppades att det är något relaterat till alkoholen, hjärtattack, bråck eller nått och inte att det är något våldsamt som hänt. Men jag har en otäck magkänsla om detta. Kan liksom inte bli kvitt den. Hoppas så att den inte stämmer.

Jag har varit ledig idag och ska dit imorgon igen, Vi får väl se hur grabbarna tar det hela. Bra enligt J. De satt sen efteråt och löste GP´s ordfläta som om inget hade hänt... karlar!! hm...

Jaja, livet går vidare, eller hur. Det stännar ju inte bara för att en person försvinner...

Kramen

2 kommentarer:

  1. Usch då vad hemskt.. Men som sagt livet går vidare, synd bara att ni inte hann prata med A, kanske något hade kunnat gjorts, men jag misstänker att viljan inte fanns från A:s sida. Kram

    SvaraRadera
  2. Men oj!! Där kan man ju undra vad som hände och om ni hade kunnat förhindra det... Fast som Nett skriver, viljan måste ju finnas. Min mamma var alkis större delen av min uppväxt, så jag vet hur det är... Kram

    SvaraRadera