tisdag 30 november 2010

En annan sorts stress...

...känner jag just nu. Stressen av att inte hinna färdigt allt som jag ska sälja på julmarknaden. Mannen sucka lite vid middagen och sa lite fint att "du gör så mycket du hinner och så får du ha det du har" Och han har rätt. Jag kan inte göra mer faktiskt. Varje vaken tid går åt till att tillverka och ändå känner jag mig jagad. Men det är för att jag får ständigt nya idéer på vad jag kan göra och sälja... Tändsticksaskar, stämplade ljus....you name it. Det finns massor att göra och sååå lite tid. Dessutom så har jag fått mer ryggont och ja, det hjälper ju inte direkt. Jag har svårt att sitta längre stunder utan måste upp och gå imellanåt och jaa, jag vet ju hur det blir när man väl sätter sig ner. Då sitter man där tills rygger blöder - att jag aldrig lär mig!! Får skylla mig själv faktiskt lite grann - jag vet sis!!

Nu är jag äntligen färdig med ALLT som ska sys och det är skönt. Julkorten göra på arbetstid - inte alla som kan det... och resten får jag göra när jag är hemma. Fast ska jag vara ärlig, så är det ett sorts roligt stressande. Ja, själva tillverkningen menar jag då är rolig, inte det andra...

Nä usch det här vart så dubbelt märker jag. Ena stunden är jag stressad och andra tycker jag det är roligt. Min person i ett nötskal..jaja...

Kramen

2 kommentarer:

  1. lyssna på mannen din och ta det lite lugnt :)

    SvaraRadera
  2. Ja, men är det inte alltid så när man pysslar med hantverk? Stress som både är negativ o positiv. Skönt att du är färdig med sömnaden iaf, eftersom den gör att din rygg inte är så glad. O vad härligt att kunna tillverka julkort på arbetstid :). O mannen har ju helt rätt, precis så säger min man också när jag suckar över att t ex en tårta inte blir riktigt som jag tänkt mig pga tidspress.
    Så ta det lugnt nu lite grann.
    Kram

    SvaraRadera