fredag 5 november 2010

Trumvirvel......

....dagens vikt är.....-4 kg sen sist (vilket var 11/10).

Vilket då blir -19kg sen pulverstart.

Inte helt illa måste jag säga. Är nöjd över detta. JAg känner det numer på mina favvo jeans. De kan jag dra av mig utan att knäppa upp de och mina beigea jeans ska vi inte prata om. De är STORA över låren just nu så det ser lite roligt ut, funderar allvarligt på att kassera de om det inte hade varit så för att jag gillar de. Sen tänkte jag spara ett par byxor och använda i förebyggande skräck exempel. Så man aldrig hamnar i denna övervikt igen.

Denna fredagen har inneburit ett läkarbesök å ett av mina barns vägnar. Efter det så åkte jag till Scraplyckan och gjorde slut på mina Scrapmässa-pengar. Ja alltså de pengar jag hade sparat att ha till mässan i okt men som aldrig blev av. Köpte massa fina saker och fick pengar över??? När hände det sist liksom.... Fick en pratstund med Marie också och hennes assistent, eller om hon praoar där kanske. Hur som helst så pratade vi om GBopen för assistenten var nyfiken på den och jag svarade så gott jag kunde och ja, jag kan ju en del nu.

Sen fick Biltema ett beök. Inhandlade små matboxar för mina mellanmål/luncher och även buddelhäftande tejp. Den kan jag verkligen rekomendera till scrapbooking Katarina. Den ska vara syrafri. Jag vet en scrapbutik som säljer den, då för 69kr, men på Biltema kostar den 29.90 så det lönar sig att köpa den. Jag köpte tre st för det börjar ju snart bli dags för julkort och då går det en hel del. Den är ca 6-7 cm så man kan klippa till lagom bitar. en jättebra tejp!!

Imorgon står det symaskin över hela schemat. Måste verkligen sy dockkläder. Ska bli roligt och sen lär det dyka upp bilder på de.

Nu är det natten...

Kramen

6 kommentarer:

  1. GRATTIS till vikten :). Härligt, inte sant?! Jag tänker också spara ett par byxor just ur avskräckande syfte. O för att hur katastrofalt det faktiskt var.
    Får nog ta mig en tur till Biltema, hör jag, nästa gång jag är hos dottern. Hon bor nästan granne så det funkar ju :). Scraplyckan säger du, var finns de? Skulle vara kul att hitta en rolig scrapaffär. Visst, när man är i Ullared kan man ramla in på Panduro outlet där, men det är ju inte riktigt samma sak tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, ska kolla på Biltema här hemma. Jag brukar köpa en liten rulle för 25kr, den räcker inte länge...så det hade ju varit kanon!

    Kesoplättar hittar du här: http://soulsistersdiary.blogspot.com/2009/06/kesoplattar-till-frukost.html

    SUPERGRATTIS till din viktminskning. Såå kul! Spara något plagg (de största) att ha under tidens gång att jämföra med. Jag har mina jeans i strl 54 som åker fram då och då när jag känner mig stor....DÅ både ser och känner jag vilket skillnad -45,3kg gör ;)
    Hejja dig, det kommer bli lättare och lättare för varje dag.

    Mailade med Marie på Scraplyckan i förrgår för jag la en order till henne, berättade att våra vägar korsats och hur liten världen var. Hon lovade att hälsa till dig.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Oj, grattis till 19 kg bort :D härligt!
    jag vilar och vilar, men de blir bara sämre ändå :O ushush
    kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt, det är ju en hel del :) Grattis till de förlorade kilona :) Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis! Nu går du om mig snart, bara 2 kg kvar... Hm. Roligt för dig, mindre roligt för mig. Önskar jag var lika kreativ som ni andra... men jag har ju mina korsord som är min passion. Ha en skön söndag!!

    SvaraRadera
  6. Men jösses, det här inlägget har jag helt missat! GRATTIS som sjutton till så många kilon! :)))

    SvaraRadera