måndag 22 november 2010

Monday morning...

...är det inte just nu. Mer kvällen, men det var en bra inledning eller hur??!!

Idag har jag VABat en sjuk son. Herr A har en efterhängsen förkylning som vi nu har tutat i honom beror på att han inte har sin overall på sig på rasterna ute. Inte sin jacka heller för den delen. Jamen när inte ren pedagogik går in i de små liven då får man hota. Det kan jag säga biter inte heller på min lille son men det här. När han blev förkyld och fick feber, ja då förstod han. Det är ju liksom så med honom. Det måste hända nått så han kan se konsekvenserna - då vet han. "Aha, jag ska knäppa min jacka mamma så jag inte blir förkyld." Just det! Kids....

Imorse bär det av till VC igen. Fruktade att jag fått itllbaks min svampinfektion i munnen men det var falsk larm - thank god!! . Vidare till apoteket och hämtade ut lite recept och annat smått & inte så gott. Unnade mig en fika på godaste café i hela Ale, Sveinheimers i Nödinge och tog en cappucino & lussebulle. Kände mig lite fånig då jag frågade expediten om jag kunde få en lussekatt med två russin i istället för den jag fått som bara hade ett på. Men va tusan - det är ju alltid BARA numer 2 russin på. Jag som är barnsligt förtjust i russin i degen vill ha måååånga.
Sen satt jag där och bläddra i min nyinköpta Magnolia tidning och drack cappucino & åt underbart god lussekatt. Som jag inte orkade äta upp så klart. Halva åkte med hem.

Vid 2 var det dags för kvartssamtal på skolan. 14.00 med Fröken J och 14.30 med Herr A. På skolan möttes vi av bekymrad personal som meddela att Fröken J inte mådde bra. Jaha, det blir till att VABa imorgon också - vad tråkigt.....NOT!
Nåja, samtalen gick bra. De är duktiga i skolan båda två på sina olika sätt. Och en sak är ju helt glasklar. Herr A, han kan prata han. Han sopar banan med mig i den kampen om att hålla låda. Vi, jag och hans två fröknar (varav en är magister) fick verkligen anstränga oss för att få nått vettigt ut av detta samtal för som den pojken pratar - my god!! Enda gången han är tyst är när han sover. Men gud vad jag älskar den lille pojken!!!!!

På eftermiddagen, vid 6 ungefär - just som jag skulle slå ner rumpan i köksoffan och äta middag ringer kära syster yster. Jag svarade: "Jourhavande medmänniska har just nu stängt för middag och återkommer igen imorgon..." "Jag har tappat mina bilnycklar isnön vid ridskolan" hör jag i andra änden. "HÄMTA MIG!!!!!" ....ok, lugn & fin.... "NU!!!"
Det var den middagen det. Jaha ja det var ju bara att dra på sig den lätta stassen igen. Underställ, overaller, tjocka tröjor, raggsockar, kängor, halsduk, vantar och tre mössor och iväg till stallet. Jag har bara på mig en långkofta och dunväst -vilket väder det än är sommar som vinter. DÄREMOT har jag sommarskor fortfarande...och det var SNORHALT ute. Ingen bra kombination, särskilt inte om man är livrädd för att halka och slå i den redan onda ryggen. Jamen fråga gärna vad jag gjorde efter att ha parkerat bilen på parkeringen. Va?, va?, va?...

Praktvurpan som hade vunnit första pris i saltomotar från 10 m svikten...typ. Behöver jag ens nämna hur ONT det gjorde i min redan ONDA rygg.... "Men du, varför sommarskor" låg jag där på marken och sa till mig själv. Jaa, varför det. Särskilt som det snöade just då. Suck jag lär mig aldrig. Jaja, jag fick kravlat mig, graciöst värre, upp på fötter igen och kröp vidare hemåt.

Nu...ska jag kolla av ett par auktioner på tradera men snart ska jag hoppa i säng, för jag har redigt ont just nu. Fi fan för snö & halka. Jag gillar det inte. Visst det är vackert när det ligger vitt och fint på mark och träd runt omkring men sen blir det bara kallt, äckligt och slaskigt. Nä, mer sommar åt folket!!!

Kramen

7 kommentarer:

  1. Jadu, de barnen, vad säger man. O lyssnar de? Nope! Känner igen det där verkligen. Man kan bli lätt trött ibland. Hur gammal är sonen? Ang det där med att prata så har jag en likadan. Han pratar från han slår upp ögonen tills de stängs igen igen. O dessutom så pratar han i sömnen! Långa stories emellanåt. Så tyst det har vi inte här hemma heller *hihi*. Jag ligger hästlängder efter den grabben. Skönt att de är duktiga i skolan iaf :).
    Ajajaj, stackars ryggen. Låter inte bra. O jag gör precis som du, har fel på fötterna. Hur korkad får man vara egentligen, kan man fråga sig. O jag håller med dig, mer sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. håller med dig bara, mer sommar åt folket.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittade mej. Pass på och var med och tävla oxå om du vill.
    Vi höres är inte så glad i dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. jag måste också äta en lussekatt snart, inte gjort det än. fast jag vill inte ha någe russin alls :)

    åh tack för din otroligt fina kommentar!
    synd att det finns så mycket sjukt folk här ute i världen, men man får bara blunda!

    SvaraRadera
  5. Nog är det halt alltid, vägarna är fulla med snö. Vilken tur att du inte hade svamp i munnen. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja fy fan för den här snön o halkan, ja vill fly landet just nu, vill til värmen och solen. Hatar hatar snö o allt vad som hör det till. Bläää.

    Nu över till din fråga...ja det var jag på fotot på bilden som du frågade. Sedan bor jag i Nyköping. :)

    Hoppas du har det bra!
    KRAM M

    SvaraRadera
  7. Ibland kan det vara skönt att vara hemma i vabba...även om det är synd om barnen.

    Hoppas de snart mår bättre
    Många kramisar

    SvaraRadera