fredag 26 november 2010

Om att ändra åsikt..

Suck, det slog mig när jag kolla min blogg nu att jag har inte skrivit sen i måndags....hm... skäms på sig!! Men jag har verkligen haft fullt upp. Dockkläder har sytts, en present packats ihop.

Jag har sytt nya julgardiner till köket och jag är sååå nöjd. I bara farten så sydde jag tre kuddar till kökssoffan som också blev jättefina.

Igår så tog vi ett stort steg, jag & mannen. Om nu minns så skrev jag lite kryptiskt för ett tag sen om att jag & mannen var olika på en sak och jag fann det jobbigt. Igår ändrade han sig och jag kan inte förklara för er hur glad jag är för det. för nu blir nog min dröm av ändå fast det tar nog 1-1½ år. Och vad är det då jag syftar på: Hus köp.

Mannen har alltid varit avig när jag vill gå på visningar. "Vi har ju ändå inte råd" har alltid varit hans svar. Men igår...var det annorlunda. Det var ett hus i vårt område som är till salu som vi gick och tittade på. Huset var jättefint. Bara att flytta in i princip. Lugna, smakfulla färger på väggar & golv. Mannen gick och funderade länge och vi var överens när vi gick. Vi ska ta ett snack med banken (på måndag faktiskt) och höra vad vi har råd med. Ska bli spännande.

Sen idag på jobbet hände en rolig sak. en av våra pensionärer kom in med sin dotter. Jag satt som vanligt och pysslade när de kommer fram och tittade. Hon beundrade mina julkort som jag gjort och ja, sen gick de. Sen när vi satt och åt middag idag så ringer det. Då var det dottern som ringde. Hon undrade om jag tog beställningar av julkort och det görjag ju så nu har jag fått en beställning på 30 julkort och det ska bli superroligt.

Nu ska jag gå å lägga mig för jag ser snart i kors.

Kramen

5 kommentarer:

  1. vad roligt med hus ;D
    och du, man kan inte hinna skriva jämt. kolla på mig tänkte jag säga, men de var ett dåligt exempel :) haha

    SvaraRadera
  2. Men jisses va kul, både med husköpet och julkorten. Se nu till att ta betalt för korten också och inte bara ge bort dem för en tia eller så. Det är HANTVERK!

    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt :). Grattis! Kul att höra hur det går med huset. O så himla kul med julkorten :). Kan du inte lägga ut några bilder på dem här så man får se? Hade varit jättekul :). O jag säger som Soulsister, ta betalt för dem.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med ovanstående "talare", se nu till att ta betalt! Lite bilder skadar inte heller :) Vad spännande med hus! Skall bli kul att följa med på den "resan". Mycket som händer nu, härligt! Kram å ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  5. Kanon kul att läsa, ang hus och julkorten. Grattis!!! Hoppas oxå på lite bilder. :)
    KRAM M

    SvaraRadera