onsdag 17 november 2010

Varför varför varför???

Jag älskar verkligen min man mycket. Vi delar några intressen, andra inte och det är helt ok. Ibland tänker vi samma sak, tycker samma sak och vill samma sak. Ibland inte. Kanske inte så konstigt med tanke på att vi är två olika personer. Och det är faktiskt ok att vara, tycka, känna & vilja olika saker. Men det finns en sak som gör mig så lessen. Där är vi mil ifrån varandra känns det som och det gör verkligen ont i mitt hjärta.

Ända sen jag var liten har jag velat detta och sen jag fick barn har den längtan inte minskat direkt. Men så fort ett tillfälle dykt upp och jag vill försöka så nej, då är det alltid nått som är fel. Mest ekonomiska - och jag vet att han har säkert rätt men det måste vi ju då ta reda på. Inte ens det vill han. Han vill inte för att han vet vad resultater blir säger han. Men saker å ting kan ju ändras och om man inte kollar upp det så vet man ju heller inte då.

Jag fattar inte. Det är så många i vår siutation som kan - varför kan då inte vi?? Vad har de som inte vi har? Vad är det som gör att de kan men inte vi?

Ibland så är mina drömmar det som räddar min vardag - låter kanske flummigt & konstigt men så är det och har alltid varit. När verkligheten blir för svår så har jag flytt in i en fantasivärld, min värld av lugn. Dagdrömmar säger en del och visst det kanske det är. Men utan de drömmarna så vet jag ärligt inte om jag fortfarande hade andats. Låter säkert drastiskt i en dels öron, men så är det. Och när min största dröm/vilja tycks förbli ouppnålig så blir jag bara så enormt lessen. Inte så att jag tänker sluta andas - nä det är alldeles för mycket jag vill göra för att sluta nu, men tårarna rinner och det kommer de att göra ett tag framöver...när jag är ensam. Å just nu känner jag mig väldigt ensam....

pytte kramen

7 kommentarer:

  1. nämen? vad är det du talar om som du vill göra?
    du får inte vara så ledsen!
    men jag håller med dig, fantasin räddar livet på mig med, många gånger om!

    SvaraRadera
  2. Svårt det där när man tycker olika och har olika viljor, men vad är det du vill som han inte vill ? Kram

    SvaraRadera
  3. Skickar STORA kramen! Har ingen aning om vad det är du vill göra, men jag tycker inte det verkar särskilt snällt att bara "slå ner" dina drömmar direkt utan att försöka. Inte snällt alls! Kram

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt när det blir så. Samtidigt så får man kompromissa i ett förhållande, åt båda hållen. Kan du inte försöka göra något som han verkligen vill i utbyte mot att han går med på det du vill? Eller är han kanske bara rädd?

    kram

    SvaraRadera
  5. Det låter som det finns en del rädslor om detta, vad det nu är, hos din man. Men det är ju inte bara en som skall kompromissa, det måste han ju också vara med på. I ett förhållande/äktenskap handlar ju trots allt om att ta o ge, båda två. O även om det är drömmar så är det ju dina drömmar, har han inga drömmar? Men jag vet, det är lätt att säga när man inte är i det utan står bredvid så här. Det kallas visst livet *suck*. Jag vet hur det är med det ibland.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men åhhhh tjejen....ja blir lessen när ja läser det du skriver och hur du känner dig. Kan def hålla md om att fantasin/dagdrömmar och drömmarna räddar upp en många ggr. Vet ju inte vad det handlar om men jag tycker du ska stå på dig. Lätt för mig att säga, fan det e inte lätt att råda här.Men jag vet oxå hur det där känns. STYRKE KRAM och känn dig inte ensam...du har ju oss alla

    SvaraRadera
  7. Tofflorna hittade jag på Netto :) Duu.. Tävling hos mig nu :)Kram

    SvaraRadera