måndag 29 november 2010

Julstress eller??

Jaha då var det måndag igen. Hade inte tänkt att väga mig idag för jag tänkte ta det med två veckors intervall men nu kom vågen fram ändå och gissa om jag vart förvånad när den visade -2,1 kg. På 1 vecka. Inte illa, inte illa alls.

Det är ju lite si å så med mitt bloggande nu för tiden. Men all ledig tid går åt till att tillverka olika saker inför julmarknaden 11/12 som jag ska vara med på. Sen är det också så att även om jag inte själv skriver varje dag så är jag inne och läser i de bloggar jag följer och lämnar små spår efter mig.

En tendens jag inte är ensam om verkar det som. Ja alltså det är inte bara jag som har mycket att göra eller bara ren å skär bloggtorka. Men va tusan - det är bara temporärt. Snart blir det bättre. Sen är det ju så att till jul så blir det lite mer att göra ofrånkomligt, men det är kärt pyssel. Iallafall för mig som älskar julen. Jag vägrar att se mig själv som superstressad inför allt som komma ska. Det gäller bara att planera. Sänka kraven lite och "ta det med ett leende" lite grann. Man kan faktiskt köa färdigkokt skinka, färdigrullade köttbullar, plastgran....eller det kan man inte förresten...och julklappar kan man ha köpt färdigt redan i november... '

JAJAJA, jag vet. Det kanske är att ta i men det ligger faktiskt lite i det ändå. .."Det blir inte bättre än man gör det". Väljer man att se allt ur en superstressad vinkel ja, då har du fått att göra kan jag tala om. Sen är jag som person obotlig optimist och ja det hjälper ju en del såklart men jag blir så trött på folk runt omkring som klagar på att de är så stressade, har så mycket att göra, de ska handla det å det och göra si å så....men pytsa ut det lite då. Finns det nån annan i familjen/föreningen som kan hjälpa till??? Ibland är hjälpen inte så långt borta.

Nu till något helt annat. Är med i en tävling inne hos Nett. Kolla gärna in den. Lät spännande.
www.enkoppkaffe.se/?p=1376

Sen var vi och pratade med banken idag ang. framtida ev. huslån och ja, det var ju inget som ändrats där. Har en del vi måste jobba på innan men när vi gick ifrån banken så var det inte med sorgsna steg ändå utan med tillförsikt och nytt mod. Jag menar det är ju inte så att vi ska köpa hus nästa vecka eller så. Vi pratar om kanske ett års tid. Sen beror det ju naturligtvis på om "det" huset dyker upp, då vet man aldrig.

Nu ska jag stämpla lite kort...

kramen

6 kommentarer:

  1. Vilken lycka :) det är ju en hel del på en vecka, sådana veckor hade jag med.. Underbart!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Eftersom du kommenterade på min blogg så har du en lott. Jag får nog lära dej lite om bloggande
    Du får ta en tur till Åsa någon gång.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du får göra om länken... lite för många http... ha en skön kväll! kram

    SvaraRadera
  4. åhååå grattis grattis grattis :D 2,1 kg är ju toppen :D

    SvaraRadera
  5. Men guuuud så gött!!! Grattis till dina minus kilon. ÅHH vilken härlig känsla det är det där!
    Fast för mig går det super snigel sakta. :) Men jag är iallfall jätte glad för din skull!!!

    Ang att blogga o torka, ja man har ju sina dagar o veckor liksom, bara för att man själv inte bloggar så ofta så betyder ju inte det att man slutar läsa andras osv. :)

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Grattis till viktminskningen!

    Ibland far det mer och ibland mindre, huvudsaken är ju att det går neråt hela tiden.

    Jag ska inte stå på någon julmarknad iår, har inte sytt nåt nästan på hela året.
    Lite tråkigt känns det men samtidigt skönt.

    SvaraRadera