tisdag 2 november 2010

Tabletterna i hamn...

Japp nu är då tabletterna inköpta + postafen (för illamåendet), lactulos och katrinplommonpuré. Nu vore väl själva tusan också om det inte ska hända nått. Så efter jobbet idag skulle jag då ta en tablett och skulle läsa mig till om man skulle ta de i smaband med måltid (läser aldrig annars i biapcksedeln....) då jag helt plöstligt råkar läsa "...ska inte tas: ....., ....., ....., om du har högt blodtryck..." Och det är ju just vad jag har som jag inte sagt till dr jag pratade med. Hm.... magkänslan sa mig att vänta med den tabletten och ringa avd. imorgon och höra med de. Tog lite katrinplommonpuré istället och senare lite lactulos. Vilket man nog kan göra om man sen inte dricker te, vilket jag gjorde och nu mår jag pissilla igen. Jaja, vad är väl en bal på slottet...

Annars så innebar dagen att jag började jobba kl. 12. Denna veckan har vi i vår kommun höstlov och mina barn var lediga idag så de kunde följa med mig till just jobbet där vi anordnade glasmålning. Vi hade fullt med folk hela dagen och drog in lite pengar så det var en lyckad dag på jobbet. Dessutom så följde min godaste vän P och hennes två barn med. De målade varsin sak och sen gick alla barnen på upptäcksfärd i museet. P bestämde sig för att gå hem med alla barnen och när jag slutat åkte jag hem och gick in till henne på en kopp te & en pratstund. Alltid trevligt och särskilt idag då de kom hem igår kväll efter en vecka på Lanzarote.

När jag kom hem sen vid 6 så frågade mannen hur de hade haft det på Lanzarote och då slog det mig: Det hade jag inte ens frågat... Men vi hade pratat om en massa annat och trevligt hade vi haft så...

Nu ska jag flåsa mig till sängen, kanske kräks jag lite på vägen -vilken befrielse det hade vart då... suck!!

Kramen

3 kommentarer:

  1. hoppas de blir bra med tabletterna nu :)
    en sak jag tänkt på, skriver inte du något m din vikt eller så?

    tack så mycket, vad glad jag blir :D

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du skall bli bättre nu.. Men du har inte kräkts något eller ? Det jag har hört är att är man gbp-op så kan man inte kräkas, jag har då inte gjort det.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Halloj där tjejen!
    Gött me att du fått tabletterna men var försiktig me den där tabletten just om du har högt blodtryck.
    Jag har oxå precis som nett här ovan skriver hört att man inte kräks när man e op:ad. Har du oxå hört det och undrar om det är sant?! :) Alltså ja tvivlar inte på Nett o så men ja undrar bara om man helt plötstligt slutar kräkas bara för man är gbp op:ad.
    Ang mys dresser o mysbyxor o din komments på min blogg så kan ja säga att jag gör precis likadant som du, varför ska man gå omkring i jeans hemma för när det finns mjukisar o ikke att förglömma raggisar....man känner sig verkligen sexy :) NOT.. men men skit samma...skönt e det iallall.
    Kram M

    SvaraRadera