torsdag 11 november 2010

Om att inte göra det man ska...

...idag var det Handarbetscafé på jobbet. Ungefär som en studiecirkel. Man handarbetar. Och då gäller ju fri tolkning av vad som är handarbete. Jag tog med mig papper & dyl för att göra julkort. En slags hand-arbete...typ... Det var kul. Detta ska vi ha varannan torsdag framöver och gissa om jag kommer att vara med. Vi var 9 kvinnor och en man - håll i er!!

Efter cafét stannade jag kvar och jobba två timmar till sen orka jag inte mer. Mådde pissilla igen så jag gick hem. Inte blev det bättre av att jag hade glömt min lunch hemma och med inga pengar på fickan så ja... Idioti på hög nivå jag vet!!
Hur som haver... Tog en sväng inom posten och hämtade ut mitt paket från Panduro och sen hem.

Väl hemma så skulle jag ju egentligen behöva sy ännu mer men nä. Inte idag. Idag var det syfritt. Jag behöver vila lite så jag la mig på sängen och tog tag i korsordet allt medans symaskinen blängde surt på mig....

Nu kom sonen in och sa att "nä mamma, nu tror jag det är läggdags. Kom nu!" och jaa, då får jag väl göra det. Undra om det är det som är att curla sina barn....kanske han fungerar som bowlingklot också??

Just kiddin´!!

Kramen

6 kommentarer:

  1. Hallå där, var jobbar du eg?! Häftigt att ha en sån grej på jobbet :). O det klart att att göra kort är ett handarbete. Man gör ju dem med händerna :).
    Men inte bra med lunchen... förstår att du inte orkade.
    Gullig son du har :).
    Men nu läste jag i kommentarerna från ditt förra inlägg att du skall stå på marknad på lördag. Vardå? Är det en julmarknad? Älskar att gå på sånt :).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej syster yster här.... Imsavimsa: det var jag som skrev det om marknaden och jag har tagit fel på dag det är den 11 december som det är julmarknad vid Surte glasbruk.... inte nu på lördag!!!! det är jag som är "vimsig"

    SvaraRadera
  3. vart jobbar du?
    roligt med sånt där på jobbet :D blir lite mer härlig stämning och inte bara jobb då :)

    SvaraRadera
  4. Jag har definitivt inte pysslat julkort på jobbet idag... herreminje vad jag var slut när jag kom hem. 6.00-17.15 spenderade jag med att antingen flytta filer från en hårddisk till en annan eller uppdatera vår webbsida. Alltså aningen monotont jobb. Var nästan sluddrig när jag kom hem. Min vana trogen somnade jag på soffan vid 20 och vaknade nu... Låter i alla fall mysigt att kunna pyssla på arbetstid! Inte bra med lunchen. Köp lite Swebar's och se till att alltid ha ett par i handväskan. Det räddar mig ofta när jag måste jobba över t.ex. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej igen. Tack syster yster :). Nu blev jag jätteglad, för jag kom på att jag skall på kurs på lördag. Men nu kan jag gå på julmarknaden den 11/12 :). Har skrivit in det i almanackan. Skönt att man inte är ensam om vimsigheten ;). Kändes som det skulle bli lite snärjigt att bli klar med dockorna om det var på lördag, men en del är ju såna att de jobbar frenetiskt sista natten (läs jag i det uttalandet).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Häftigt att en man har joinat er grupp.. kan tro att det är kul för er kvinnor. Kram

    SvaraRadera