måndag 1 november 2010

Nödsamtal till kirurgen...

Ja det var inte så akut som för en annan bloggare som haft gallstensanfall. Fy tusan vad det lät jobbigt att få och ont dessutom. Nä detta var nått helt annat. Jag har nämnligen i nästan 2 veckors tid mått illa för jämnan. Från morgon till kväll. I intervaller. Och jag börjar verkligen TRÖTTNA på detta nu. Jag HATAR att må illa. Vad gör jag för fel? Det ska väl ändå inte vara så här. Jag läser i andra bloggar och folk mår hur bra som helst, tränar och håller på. Jag orkar knappt masa mig ur sängen. Ja det har jag ju gjort för denna vecka så börjar jag jobba igen. På halvtid tack o lov. Jag tror att jag ska jobba halvtid nästa vecka också, för på eftermiddagen så é jag helt slut.

Men nu till akutsamtalet... Jo jag mår ju så illa. Jag äter som jag ska, tar mina tabletter, dricker....ja det kunde jag väl göra bättre men jag kommer nog upp i 1 l iallafall och det är en bra dag. (Jag vet!!) Så nu idag ringde jag kirurgmott. där jag opades och undrade om det ska vara så här?? Dr. Jan var ju ledig så klart men en annan dr skulle ringa upp efter 4. Vilket han gjorde. Han undrade hur ofta jag går på toa. Ja, kanske var tredje dag sa jag. "Du ska gå varje dag" fick jag till svar. Därmed fick jag nog också svaret på min undran. För när jag väl går så blir jag aldrig klar liksom. Jag tror dom opade bort den där "trycka på" nerven eller nått. Men dr. trodde att jag var förstoppad helt enkelt och skrev ut en tablett som jag ska ta. Samt omaprazol och lactulos. Jag hade gärna-mer än gärna- åkt till apoteket idag men hade jag det så hade jag suttit i bilköer fortfarande så jag kan lika gärna gör det imorgon förmiddag. (De håller på att bygga ut E45 till motorväg här där jag bor =en fil öppen=ENORMA bilköer vid 4-6= man ger sig inte ut då om man vill behålla förståndet.)

Jag hoppas så att detta ska få ordning på min mage för jag får snart krupp. Det här är så jobbigt. Jag vet aldrig hur jag mår från dag till dag. Jag mår oftast bra på förmiddagarna men sen efter lunch så mår jag så illa och det känns som om jag ska spy. Jag bara flåsar & stånkar...jätteroligt verkligen.

Nä, nu blev det ett sånt där deppinlägg igen. Men kanske det ger nån annan där ute i cyberrymden tröst som mår likandant. Det brukar hjälpa att läsa om andra som mår dåligt när man själv gör det. Konstigt det där men ja...

Kramen

5 kommentarer:

  1. några dagar efter att jag kommit hem från sjukan var jag less på att inte få gå på toa... så jag köpte katrinplommon pure, undvek alla mjölkprodukter (det brukar stoppa upp) och pärondryck och päron pure... efter en dag på detta så fick jag gå på toa.... jag åt ju som vanligt men tog detta mellan måltiderna
    Hoppas det "löser" sej :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Har oxå hört att det har med att man inte går på toan regelbundet om man mår illa osv, jag har ju oxå mina dagar. Men vet du.. ja KAN verkligen INTE gå på toan varje dag. Det är inte alls alla dagar jag kan få ur mig nåt liksom. Det kommer liksom ingen bajs o va fan ska man gör då? Ursäkta min ärlighet här men ja kan inte förlara det på annat sätt liksom. :)

    Du är iallfal gör duktig att dricka ditt vatten tycker jag.

    Ang mysdressen så får du gärna sy en sådan åt mig me,fast givetvis betalar jag dig.

    Stora stora styrkekramar till dig!
    / Malin

    SvaraRadera
  3. Vad jobbigt det lät.. Tur att du får tabletter så får hoppas de blir bättre, inge kul att må illa hela dagarna :/

    Ja de är jätte skönt, och så blir de ju så billigt ;) Hehe!
    Haha vilken härlig kommentar!!

    SvaraRadera
  4. Usch, stackare. Låter verkligen inget vidare att må illa varje dag. Bra att du iaf kommer upp i 1 l vatten nu, det är samma här. Det gör ju att det inte blir torrt i tarmarna iaf. Hoppas att tabletterna kommer hjälpa.
    Gallstensanfall har jag haft några gånger, o det är inte kul. Föder hellre barn flera gånger om, det kan jag lova. Har inte haft något sedan jag började med Modifasten, så jag hoppas slippa det igen.
    Ha en fin dag :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det skall bli bättre, själv gick jag på toa ca 1 -2 ggr i veckan innan operationen, efter den så går jag varje dag, ibland även 2 ggr per dag. Kram

    SvaraRadera